Po zkráceném prvním tréninku ovládl Charles Leclerc i druhé tréninkové jízdy v Las Vegas. U Ferrari mohla panovat velká spokojenost, neboť druhý skončil Monačanův týmový kolega Carlos Sainz. Třetí čas zajel Fernando Alonso. Jezdci Red Bullu se tentokrát do elitní trojice nevešli. Zatímco Pérez skončil čtvrtý, Verstappen až šestý. Během devadesátiminutového tréninku jsme viděli řadu výletů mimo trať, k vážnějším incidentům ale nedošlo.
Čekání na druhý trénink se kvůli potížím s kanálovými poklopy, které ukončily úvodní tréninkové jízdy už po osmi minutách, pořádně protáhlo. Do akce se jezdci vrátili až ve 3:30 hodin ráno místního času, tedy o dvě a půl hodiny později než bylo původně v plánu. Jako kompenzaci za velmi brzy ukončený první trénink ale tentokrát dostali k dispozici hned 90 minut.
Mezi prvním a druhým tréninkem bylo potřeba zkontrolovat na dráze okolo 40 kanálů. Problematické poklopy byly odebrány a došlo k zabetonování odkrytých děr.
Zprvu se zdálo, že po incidentu v prvním tréninku nevyjede na dráhu Sainz. U Španěla došlo k poškození šasi, motoru, baterie a podlahy. Na jeho voze se tak musely měnit komponenty pohonné jednotky a bylo jasné, že penalizaci pro start nedělního závodu nejspíše neunikne. Otazník visel i nad účastí Ocona. Alpine ale před začátkem tréninku oznámil, že se na jeho voze podařilo vyměnit šasi, což Francouzovi dávalo naději. Během prvního tréninku došlo k poškození i na dalších vozech včetně Čoua. U něj ale nic nenasvědčovalo tomu, že by měl chybět.
Ihned v úvodu se na trať vydala většina vozů. Nakonec mezi nimi byli i Ocon se Sainzem. Ti měli tak trochu štěstí v neštěstí. Podle pravidel sice není možné nasadit během jedno dne dvě šasi, v Las Vegas se ale první trénink fakticky konal ve čtvrtek a druhý v pátek, přestože je ve skutečnosti dělilo jen pár hodin.
262289
U Alpine stihli dát vůz Estebana Ocona do pořádku. Foto: Alpine
Dění na dráze se odehrávalo před prázdnými tribunami. Fanoušci totiž byli postupně vyzýváni k jejich opuštění. Mohly za to logistické důvody. Kvůli průtahům už totiž nezůstával na dráze žádný pracovník, který by se mohl postarat o jejich bezpečnost.
Jelikož se tento víkend jede na novém asfaltu a v prvním tréninku se toho odjelo jen minimum, potýkali se jezdci v úvodu s problémy s přilnavostí. Viděli jsme i několik výletů mimo trať. Tu opustili i Verstappen nebo Alonso. U Norrise se objevily technické problémy a pomalým tempem mířil do boxů.
Do úvodních minut vyrukovala většina pilotů s měkkou směsí pneumatik. Našli se ale také někteří závodníci, kteří obuli střední sadu.
V úvodních minutách jsme často byli svědky výletů mimo trať. Kvůli Strollovi dokonce vlály žluté vlajky.
Jezdcům dělal problémy mimo jiné i výjezd z boxů. Varování v podobě černo-bílé vlajky za přejetí čáry oddělující dráhu a výjezd z boxů dostali Gasly a Sargeant. Právě výjezd z boxové uličky byl před víkendem dalším z hodně diskutovaných témat. Byl totiž považován za nebezpečný a vzbuzoval obavy, že by zde mohlo dojít k incidentům.
Zpočátku kraloval výsledkové listině Verstappen, který přitom jezdil na střední směsi pneumatik. Po zhruba půlhodině se ale chopili otěží u Ferrari. Nizozemce přeskočili Leclerc i Sainz.
262291
Carlos Sainz sice ukázal rychlost, v neděli ale ztratí na roštu 10 pozic. Foto: Ferrari
Zhruba padesát minut před koncem pořádně zabral také Hamilton, který zajel druhý nejrychlejší čas. Na Leclerca ztratil jenom tři tisíciny. Hülkenberg se stal dalším jezdcem, který byl varován za přejetí čáry na výjezdu z boxové uličky.
Jelikož se s každým kolem stále zlepšovala přilnavost trati, očekávalo se, že jezdci budou schopni zrychlovat až do závěrečných minut a pořadí se tak bude hodně míchat. To naznačoval i výkon Alonsa, který se zhruba tři čtvrtě hodiny před koncem posunul na první místo. Leclerca překonal o tři tisíciny. Vpředu se držel i Albon, kterému patřila čtvrtá pozice.
Poté, co Alonso zajel nejrychlejší čas, odebral se k mechanikům. Tam se pracovalo na podlaze jeho vozu. Mezitím se propadl na čtvrtou pozici. Nejprve pilota Aston Martinu překonal Sainz, poté Verstappen a následně i Leclerc.
Když se trénink blížil do své závěrečné půlhodiny, viděli jsme v akci poprvé nejtvrdší směs pneumatik. Na svůj vůz ji obul Albon. Alonso se vrátil na trať a dostal se na druhé místo za Leclerca. Nadále jsme sledovali i řadu výletů mimo trať.
Čtvrt hodiny před koncem týmy upouštěly od kvalifikačních simulací. Pozornost byla místo toho přesměrována na jízdy na dlouhou vzdálenost. To naznačovalo, že už se pořadí nejspíše příliš měnit nebude. Vedl Leclerc o 517 tisícin před Sainzem a o 528 tisícin před Alonsem. Verstappenovi patřila až šestá příčka. Kromě nejlepší trojice se před ním nacházeli také Pérez a Bottas.
262300
Fernando Alonso začal v Las Vegas slibně. Foto: Aston Martin
V závěru už se jezdilo zejména na střední a tvrdé sadě pneumatik a pořadí už se skutečně příliš neměnilo. I druhý trénink tak skončil vítězstvím Leclerca. Slibný vstup Ferrari podtrhl druhým místem Sainz. Třetí skončil Alonso.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:35,265
39
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:35,782
+ 0.517
39
3.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:35,793
+ 0.528
38
4.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:36,085
+ 0.820
36
5.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:36,129
+ 0.864
36
6.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:36,183
+ 0.918
37
7.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:36,489
+ 1.224
33
8.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:36,496
+ 1.231
41
9.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:36,663
+ 1.398
42
10.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:36,688
+ 1.423
42
11.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:36,864
+ 1.599
33
12.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:36,890
+ 1.625
37
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:36,917
+ 1.652
37
14.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:36,987
+ 1.722
35
15.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:37,134
+ 1.869
33
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:37,241
+ 1.976
37
17.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull PT
1:37,412
+ 2.147
41
18.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:37,656
+ 2.391
36
19.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull PT
1:37,680
+ 2.415
40
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:38,140
+ 2.875
42
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.