Závěrečné vystoupení monopostů Dallara z roku 2018 začalo nejlépe pro tým Prema. Úvodnímu dni posezonních testů totiž kraloval v Abú Zabí Bearman před svým týmovým kolegou Antonellim. Třetí skončil Martins. Během středečního programu bylo vyvěšeno celkem pět červených vlajek. Pilotům dělaly potíže také traťové limity.
„Celkově to byl pozitivní den. Zvládli jsme toho spoustu. V příštím roce sice pojedeme s novými auty, v zásadě se ale příliš lišit nebudou. Stále je tedy testování hodně důležité,“ uvedl na konci dne Bearman, který se o den dříve po trati proháněl v monopostu F1 stáje Haas.
Úvodní den testů byl rozdělen na dvě tříhodinové části – dopolední a odpolední. První polovina dopadla nejlépe pro Victora Martinse (1:36,852) před Enzem Fittipaldim (1:36,960) a Jakem Crawfordem (1:37,006). Bearman na Martinse ztratil necelých sedm desetin a obsadil pouze 10. příčku.
262629
Victor Martins kraloval dopoledním jízdám. Foto: FIA Formula 2
Odpoledne dokázala zrychlit většina pilotů. Bearmanovi se podařilo zajet čas v hodnotě 1:36,092. Hned za juniorem Ferrari skončil jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli. Ital, který příští rok přeskočí do F2 rovnou po zisku titulu v evropské regionální formuli, ztratil na Bearmana 195 tisícin sekundy. Martins se propadl z prvního místa na třetí.
Šampion F3 i mistr Super Formule
Andrea Kimi Antonelli nebyl jediným pilotem potvrzeným pro další sezonu, který se ve středu objevil na dráze. Nastoupila i zbylá jedenáctka, která už má jisté angažmá na další rok. Mezi nimi byli mimo jiné i Gabriel Bortoleto s Ritomem Mijatou. Ti přicházejí do „druhé ligy“ ověnčeni významným titulem. Zatímco Bortoleto se letos stal šampionem FIA F3, Mijata usedl na trůn v japonské Super Formuli, kde porazil mimo jiné i účastníka několika velkých cen F1 v barvách AlphaTauri Liama Lawsona.
Rychlejším ze zmíněné dvojice byl během prvního testovacího dne Bortoleto. Pilot stáje Virtuosi se s časem 1:37,044 zařadil na 12. pozici. Pilot Carlinu Mijata, který bude své působení ve „druhé lize“ kombinovat se starty v European Le Mans Series, skončil až na 20. pozici. Japonec zajel čas 1:37,796. Mimo jiné se postaral i o jednu z pěti červených vlajek, když zůstal dopoledne stát v 11. zatáčce.
262632
Gabriel Bortoleto si vysloužil přestup do F2 titulem ve FIA F3. Foto: Virtuosi
I ke zbývajícím čtyřem přerušením došlo v dopolední fázi. Dvakrát zůstal stát na dráze Oliver Göthe. Později potkal podobný problém i Enza Fittipaldiho s Jakem Crawfordem.
Velkým tématem byly během prvního testovacího dne také traťové limity. Zatímco dopoledne bylo smazáno celkem 15 pokusů u 11 různých jezdců, odpoledne se zneplatnilo 14 kol u 8 závodníků.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Oliver Bearman
Prema
Mecachrome
1:36,092
80
2.
Andrea Kimi Antonelli
Prema
Mecachrome
1:36,257
+ 0.165
81
3.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
1:36,394
+ 0.302
78
4.
Richard Verschoor
Trident
Mecachrome
1:36,425
+ 0.333
49
5.
Amaury Cordeel
Hitech
Mecachrome
1:36,644
+ 0.552
69
6.
Dennis Hauger
MP Motorsport
Mecachrome
1:36,690
+ 0.598
89
7.
Paul Aron
Hitech
Mecachrome
1:36,801
+ 0.709
68
8.
Zak O´Sullivan
ART Grand Prix
Mecachrome
1:36,820
+ 0.728
75
9.
Isack Hadjar
Campos
Mecachrome
1:36,876
+ 0.784
71
10.
Enzo Fittipaldi
Van Amersfoort
Mecachrome
1:36,891
+ 0.799
89
11.
Oliver Göthe
Trident
Mecachrome
1:36,959
+ 0.867
74
12.
Gabriel Bortoleto
Virtuosi
Mecachrome
1:37,044
+ 0.952
79
13.
Franco Colapinto
MP Motorsport
Mecachrome
1:37,105
+ 1.013
99
14.
Zane Maloney
Rodin Carlin
Mecachrome
1:37,120
+ 1.028
77
15.
Juan Manuel Correa
DAMS
Mecachrome
1:37,170
+ 1.078
74
16.
Josep María Martí
Campos
Mecachrome
1:37,463
+ 1.371
67
17.
Rafael Villagómez
Van Amersfoort
Mecachrome
1:37,511
+ 1.419
89
18.
Jak Crawford
DAMS
Mecachrome
1:37,567
+ 1.475
73
19.
Kush Maini
Virtuosi
Mecachrome
1:37,644
+ 1.552
65
20.
Ritomo Mijata
Rodin Carlin
Mecachrome
1:37,796
+ 1.704
76
21.
Joshua Dürksen
PHM Racing
Mecachrome
1:38,168
+ 2.076
86
22.
Joshua Mason
PHM Racing
Mecachrome
1:38,172
+ 2.080
81
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.