clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ferrari předvedlo SF-24

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 13.2.2024, 18:00

počet komentářů: 0


Ferrari dnes udělalo online představení vozu SF-24. Po stránce lakování nikdo nečekal překvapení a ani se žádného nedočkal. Vůz Ferrari je převážně červený. Ale abychom zmínili i detaily, ubylo nelakovaného černého karbonu a přibylo bílých a žlutých míst, na základě čehož lze usuzovat, že konstruktéři si u letošního vozu už o trochu lépe poradili s hmotností. Díky filmovacímu dni už máme i fotografie vozu na okruhu Fiorano, kde prý proběhlo vše hladce.

Ferrari SF-24. Foto: Ferrari

Součástí představení byla jezdecká dvojice, která je stejná jako loni, ale jiná než bude příští rok. Carlos Sainz Vázquez de Castro musí mít smíšené pocity, když se těší na nový vůz Ferrari, zatímco už ví, že do dalšího si už nesedne. Již bylo odhaleno, že do Ferrari příští rok přijde Lewis Hamilton, zatímco Charles Marc Hervé Perceval Leclerc podepsal prodloužení smlouvy o neupřesněný počet let. Zapadá to do změn u Ferrari, které dostaly i vlastní přezdívku – Operation Relaunch, tedy něco jako operace restart. Předseda Ferrari, John Elkann, ji spustil, když na místě šéfa týmu vyměnil Mattiu Binotta za Frédérica Vasseura. Ten se od té doby snaží dát dohromady tým správných lidí na správných pozicích a jen v nejbližších týdnech má prý do továrny v Maranellu přibýt kolem 20 nových zaměstnanců. Technickým ředitelem zůstává Enrico Cardile.

Loňský vůz měl, hlavně v první polovině sezony, nepříjemnou vlastnost rychle ztrácet rychlost při delších stintech. Důvodem mělo být, že se těžce řídil, proto se jezdcům i těžce pracovalo s pneumatikami. Ve druhé části sezony se zavodní tempo SF-23 díky vývoji zlepšilo, ale jezdci stejně museli často začínat s velmi odlišným nastavením, aby alespoň jeden našel správnou cestu. Sedm loňských pole positions bylo přeměněno v jediné nedělní vítězství. Ale bylo to jediné vítězství, které loni nepatřilo Red Bullu, takže to lze vidět i pozitivně.

Designéři pod vedením Enrica Cardila se zaměřili na to, aby Charlesovi a Carlosovi dali snadno řiditelný, předvídatelně reagující vůz. Mohli se přitom odrazit od posledních pár závodů loňské sezony,“ píše se v oficiálním oznámení stáje z Maranella.

SF-24 mělo být kompletně novou platformou a změny se opravdu dotkly každé části vozu, i když se držíme kurzu nastaveného během loňského roku, který nás už na konci sezony dovedl k lepší konkurenceschopnosti,“ řekl technický ředitel týmu, který do posledního závodu sezony 2023 bojoval o druhé místo Poháru konstruktérů.

Zásadními změnami prošlo zadní křídlo a Cardile přiznal, že cílem je napodobit rychlost Red Bullu na rovinkách, díky čemuž by jezdci Ferrari mohli v soubojích přestat táhnout za kratší konec provazu. Ale o napodobení aerodynamické efektivnosti Red Bullu se zavřeným i otevřeným DRS se nejspíše budou letos pokoušet všechny stáje. Ferrari SF-24 a Aston Martin AMR24 jsou zatím jediné dva vozy, které v přední části nenapodobují loni extrémně úspěšný Red Bull RB19 s jeho předním pull-rodem a zadním push-rodem.

Zdroj: Ferrari, Motorsport, úvodní foto: Ferrari

Zdroj: Ferrari, Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Sainz byl lepší, přiznal Leclerc - 25.3.2024
Verstappenova závada přihrála Ferrari dvojitý triumf - 24.3.2024
Velká výměna Ferrari a Mercedesu - 21.3.2024
Bearman si zasloužil místo ve F1 - 10.3.2024
Leclerc nebyl spokojen s jeho SF-24 - 9.3.2024

Reklama