Ponese se i nová sezona F1 ve znamení dominance Red Bullu a Maxe Verstappena? Po pouhém prvním dni testů jsou sice takové prognózy ještě předčasné, trojnásobný mistr světa ale tuto možnost svým výkonem rozhodně nevyvrátil. Naopak. S náskokem větším než jedna sekunda zvítězil.
Nizozemcova středeční nadvláda začala už při dopolední čtyřhodinovce. Pilot Red Bullu zaznamenal čas v hodnotě 1:32,548 a zatímco druhého Charlese Leclerca porazil o 699 tisícin sekundy, třetí Fernando Alonso zaostal o 837 tisícin. Odpoledne úřadující šampion laťku ještě posunul. Když se setmělo a ochladilo, vymáčkl ze svého RB20, které pro letošek vsadilo na nový koncept, čas 1:31,344. Zatímco druhého Landa Norrise zdolal o 1 sekundu a 140 tisícin, třetí Carlos Sainz byl ještě o další desetinu pomalejší.
Letošní testy začal Verstappen lépe než ty loňské. Tehdy totiž ovládl první den s časem 1:32,837, tedy s počinem o zhruba sekundu a půl pomalejším. K nejlepšímu času loňských testů má ale pořád daleko. Jeho týmový kolega Sergio Pérez totiž tehdy zajel kolo v hodnotě 1:30,305.
263459
Lando Norris byl k Maxi Verstappenovi nejblíže. Foto: McLaren
Většina pilotů podala své nejlepší výkony dne na pneumatikách střední tvrdosti C3. Právě tato směs bude za týden při Velké ceně Bahrajnu nasazena jako nejměkčí možná varianta. Našly se ale také výjimky. George Russell zajel svůj nejlepší čas na o stupeň tvrdší směsi C2, což vysvětluje jeho 12. pozici. Alexander Albon podal své maximum na druhé nejměkčí gumě C4. Esteban Ocon naopak zvolil tu nejtvrdší možnou variantu – C1.
Většina týmů nasadila do testování oba své jezdce, přičemž každý z nich dostal k dispozici jednu čtyřhodinovou část. Jiné to bylo u Red Bullu s Mercedesem. Zatímco u rakouské stáje strávil celý den v kokpitu Verstappen, „černo-stříbrný šíp“ patřil výhradně Russellovi. Sergio Pérez s Lewisem Hamiltonem nastoupí do akce zítra.
Williams v zajetí problémů
Nejvíce smůly si během prvního dne vybral Williams. Pro Alexandera Albona totiž skončila dopolední fáze předčasně poté, co kvůli problémům s palivovým systémem zastavil ve druhé zatáčce. Kvůli těmto potížím začaly pro Logana Sargeanta odpolední jízdy o něco později. A aby toho nebylo málo, Američan se následně roztočil a zamířil do boxů s podezřením na poškozený hnací hřídel. Zatímco Albon odkroužil za celý den 40 kol, Sargeant pouze 21. To dalo dohromady pouhých 61 okruhů a nejmenší ujetou vzdálenost ze všech týmů.
263462
Začátek testů dopadl nejhůře pro Williams. Foto: Williams
Bez komplikací nebyl úvodní den ani u Haasu. Americká stáj řešila komplikace zejména dopoledne. Během této fáze se Kevinu Magnussenovi nejprve uvolnila aerodynamická zahrádka a následně se u něj objevilo podezření na poškození palivového systému. Ani to ale týmu nezabránilo odkroužit solidní porci 146 kol. Výsledkovou listinu však uzavíral. Zatímco Magnussen skončil sedmnáctý, jeho týmový kolega Nico Hülkenberg obsadil 18. příčku.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:31,344
142
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:32,484
+ 1.140
72
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:32,584
+ 1.240
69
4.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:32,599
+ 1.255
51
5.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:32,805
+ 1.461
60
6.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:33,007
+ 1.663
53
7.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:33,247
+ 1.903
64
8.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:33,385
+ 2.041
77
9.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:33,658
+ 2.314
57
10.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:33,871
+ 2.527
62
11.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:33,882
+ 2.538
21
12.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:34,109
+ 2.765
121
13.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:34,136
+ 2.792
64
14.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:34,431
+ 3.087
68
15.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:34,587
+ 3.243
40
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:34,677
+ 3.333
60
17.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:35,692
+ 4.348
66
18.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:35,906
+ 4.562
82
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.