I ve finálových testovacích jízdách bylo nejlepší Ferrari. Nejrychlejší čas dne si tentokrát připsal Charles Leclerc. Monačanovi ale stejně jako v případě jeho kolegy Carlose Sainze o den dříve pomohlo, že pro svůj nejlepší pokus využil sadu C4. Max Verstappen sice obsadil až čtvrtou pozici, byl však nejrychlejším pilotem na tvrdší směsi C3.
Tak jako ve čtvrtek kralovalo Ferrari již od rána. Po první polovině dne figuroval na první pozici Sainz (1:31,247) s náskokem 236 tisícin sekundy před Sergiem Pérezem. Oba piloti nasadili při svých pokusech směs střední tvrdosti C3. Do nejlepší trojice se dostal i třetí Lewis Hamilton. Pilot Mercedesu zajel na rozdíl od jezdců před ním své maximum na nejměkčí směsi C5. Čas sedminásobného šampiona měl hodnotu 1:31,999. Potýkal se ovšem s řadou probrzdění a také mu vůz klouzal.
V odpolední části proběhlo u většiny týmů střídání v kokpitu. Jedinou výjimku představoval Williams, kde jezdil po celý pátek Alexander Albon. Na špici ovšem zůstalo i přes výměny jezdců Ferrari. Leclerc pokořil svého kolegu Sainze o téměř sekundu, když zaznamenal čas 1:30,322. Na Španělův čtvrteční výkon (1:29,921) ovšem pořád nestačil. To znamená, že jako nejrychlejší pilot odchází z předsezonních testů Sainz.
263490
Carlos Sainz se stal nejrychlejším jezdcem letošních předsezonních testů. Foto: Ferrari
Max Verstappen, který vystřídal v kokpitu Sergia Péreze, sice skončil až čtvrtý a kromě Leclerca se před něj dostali i George Russell s Čouem Kuan-jüem, přesto ale nemusí být nervózní. Nizozemec totiž zajel své nejlepší kolo na sadě C3, zatímco nejlepší trojice použila směs o stupeň měkčí specifikace C4. Ztráta trojnásobného šampiona na vítěze činila 433 tisícin sekundy.
Sada C3 bude během příštího týdne při Velké ceně Bahrajnu k dispozici jako nejměkčí možná varianta. Směs C4 Pirelli vůbec nenominovalo.
Další uvolněný kryt kanálu
Stejně jako ve čtvrtek znovu testování zkomplikoval uvolněný kryt kanálu. K incidentu opět došlo v nájezdu na vnější straně v nájezdu do 11. zatáčky. Tato komplikace zapříčinila dopolední přerušení, které trvalo 1 hodinu a 17 minut. Aby týmy a jezdci mohli dohnat ztracený čas, byla zrušena tradiční hodinová pauza na oběd.
263495
Valtteriho Bottase pozdržely technické neduhy. Foto: Sauber
Pro stáje McLaren a Sauber nepředstavoval uvolněný kryt kanálu jedinou komplikaci. Norris totiž mohl dopoledne odjet jenom 20 kol. Na vině byly problémy se spojkou. Bottas pak absolvoval pouze 28 okruhů. Ztratil totiž čas v garáži, kde se pracovalo na podlaze a zadní části jeho monopostu.
Při pohledu do výsledkové listiny může na první pohled působit znepokojivě i nejpomalejší čas Daniela Ricciarda s více než šestivteřinovou ztrátou na Leclerca. Jeho manko má ale prosté vysvětlení. Australan se dopoledne věnoval závodním simulacím a svůj nejlepší čas zajel na nejtvrdší možné směsi C1.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:30,322
74
2.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:30,368
+ 0.046
67
3.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:30,647
+ 0.325
85
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:30,755
+ 0.433
66
5.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:30,775
+ 0.453
53
6.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:30,984
+ 0.662
121
7.
Oscar Piastri
Mclaren
Mercedes
1:31,030
+ 0.708
91
8.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:31,159
+ 0.837
75
9.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:31,247
+ 0.925
71
10.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:31,483
+ 1.161
53
11.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:31,686
+ 1.364
89
12.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:31,999
+ 1.677
49
13.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:32,038
+ 1.716
46
14.
Lando Norris
Mclaren
Mercedes
1:32,108
+ 1.786
20
15.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:32,149
+ 1.827
47
16.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:33,053
+ 2.731
80
17.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:33,079
+ 2.757
55
18.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:33,528
+ 3.206
28
19.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:37,015
+ 6.693
70
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.