McLaughlin a Power vyjeli první řadu pro tým Penske
vydal:
Víťa Boch
zveřejněno:
28.4.2024, 03:40
počet komentářů:
0
Jako by piloti týmu Penske chtěli v Alabamě ukázat, že nepotřebují podvádět se systémem push-to-pass, kvůli čemuž byli dva z nich diskvalifikováni ze závodu v St. Petersburgu a třetí potrestán desetibodovou penalizací. Poté, co Josef Newgarden byl nejrychlejší v pátečním tréninku na závod na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě, jeho stájoví kolegové Scott McLaughlin a Will Power ovládli kvalifikaci.
McLaughlin je vítězem loňského závodu na této trati. Teď ale do Alabamy přijíždí jako úplně poslední jezdec v pořadí šampionátu. Ze závodu v Long Beach jej vyřadily technické problémy. V St. Petersburgu byl původně třetí, ale za neoprávněné použití předjížděcího systému během restartu byl, stejně jako vítěz Newgarden, diskvalifikován.
Těžká práce čeká v neděli na vítěze z Long Beach a lídra šampionátu Scotta Dixona. Jeho cesta kvalifikací totiž skončila hned v úvodní části, kdy skončil na sedmé, tedy první nepostupové, příčce. Až za ním skončil také Colton Herta, druhý muž průběžného pořadí šampionátu.
Nejrychlejší byl v první skupině Álex Palou (1:05,5862). Postoupili také O‘Ward, Armstrong, Rahal, Grosjean a Kirkwood.
Sítem v druhé skupině pak neprošli třeba vítěz druhého tréninku VeeKay, který do boxů hlásil, že nemá žádný výkon. Skončili také Rossi nebo Ericsson. Naopak nejrychlejší čas (1:05,8147) patřil McLaughlinovi. Za ním se seřadili jeho stájoví kolegové Power a Newgarden. Dál se dostali také Lundgaard, Rosenqvist a Blomqvist.
Tempo v prostřední části kvalifikace udával Lundgaard. Za ním skončili Power, McLaughlin, Armstrong, O’Ward a Rosenqvist, který tak ani v jednom závodě zatím v první šestce v kvalifikaci nechyběl.
McLaughlin ve finálové šestce jako první zajel rychlé kolo na měkké sadě, pak přezul na druhou sadu. Pak jej překonal Power, ale McLaughlin si svým posledním pokusem vzal zpět nejrychlejší čas a protože nenašel přemožitele, je to on, kdo pro tým Penske získal jubilejní 300. pole position.
Lundgaard obsadil třetí příčku před O’Wardem. Ze třetí řad odstartují Rosenqvist a Armstrong.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
1.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
01:05,9490
2.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
01:06,0460
+ 0.097
3.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:06,0818
+ 0.133
4.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
01:06,2940
+ 0.345
5.
Felix Rosenqvist
Meyer Shank Racing
Honda
01:06,4524
+ 0.503
6.
Marcus Armstrong
Chip Ganassi Racing
Honda
01:06,9022
+ 0.953
7.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:06,0942
Top 12
8.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
01:06,2908
Top 12
9.
Kyle Kirkwood
Andretti Global
Honda
01:06,2959
Top 12
10.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
01:06,3013
Top 12
11.
Romain Grosjean
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:06,3526
Top 12
12.
Tom Blomqvist
Meyer Shank Racing
Honda
01:06,3871
Top 12
13.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
01:06,1425
1. skupina
14.
Christian Rasmussen
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:06,4803
2. skupina
15.
Colton Herta
Andretti Global
Honda
01:06,1481
1. skupina
16.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
01:06,5054
2. skupina
17.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:06,2751
1. skupina
18.
Marcus Ericsson
Andretti Global
Honda
01:06,5846
2. skupina
19.
Linus Lundqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
01:06,2825
1. skupina
20.
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:06,6706
2. skupina
21.
Luca Ghiotto
Dale Coyne Racing
Honda
01:06,4788
1. skupina
22.
Jack Harvey
Dale Coyne Racing
Honda
01:06,7969
2. skupina
23.
Kyffin Simpson
Chip Ganassi Racing
Honda
01:06,5267
1. skupina
24.
Théo Pourchaire
Arrow McLaren
Chevrolet
01:06,9052
2. skupina
25.
Sting Ray Robb
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:06,8404
1. skupina
26.
Pietro Fittipaldi
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:07,4920
2. skupina
27.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:07,7392
2. skupina
Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.