Verstappen udeřil až v závěru, Leclerc v prekerní situaci
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
3.5.2024, 19:35
počet komentářů:
0
V Miami začíná nejlépe Verstappen. Pilot Red Bullu sice po většinu tréninku zápasil se svým autem, nakonec ale zajel nejrychlejší čas. Druhý skončil Piastri a třetí Sainz. Leclerc odjel před kvalifikací jen necelá tři kola. Pak se roztočil a tím bylo jeho tréninkové vystoupení u konce.
Ve 12:30 hodin místního času odstartoval třetí ročník Velké ceny Miami volným tréninkem. Jelikož i na Floridě má závodní víkend sprintový formát, šlo o jedinou možnost vyzkoušet vozy předtím, než o něco půjde. Zatímco vzduch měl před startem 28 stupnů, teplota asfaltu činila 45 stupňů. Existovala desetiprocentní pravděpodobnost, že během tréninku přijde ke slovu déšť.
Některé týmy nasazují v Miami upravené zbarvení. U Ferrari doplňuje tradiční červenou modrá. Jeho prostřednictvím italská stáj oslavuje 70 let na americkém trhu. Na vůz rovněž přibyla modrá loga technologické společnosti Hewlett Packard, která se stala novým titulárním partnerem týmu. U RB zase svým zbarvením propagují hlavního sponzora, kterým je společnost Visa.
Hned v úvodu se piloti začali vydávat na trať. U McLarenu nezačínal trénink ideálně. Oba jezdci si totiž stěžovali, že se jim auto řídí ztuha. V potížích se ocitl i Leclerc. Monačan se roztočil na výjezdu ze 16. zatáčky a v úzkém prostoru mu činilo problém se otočit a vrátit do stejného směru. Norris kvůli svým problémům zamířil do boxů.
Leclercovi se nakonec nepodařilo znovu rozjet a ani ne po 10 minutách tak byla vyvěšena červená vlajka. Monačan zanedlouho vystoupil ze svého vozu. Trénink pro něj skončil po třech kolech a bylo jasné, že do sprintové kvalifikace půjde téměř bez přípravy.
264542
Charlesi Leclercovi se vyplnila noční můra sprintových víkendů. Foto: Ferrari
Na čele výsledkové listiny figuroval během přerušení Verstappen (1:31,071) před Hamiltonem (1:31,127) a Pérezem (1:31,361). Většina pilotů sice zvolila pro úvodní minuty tvrdou směs, nejrychlejěší trojice ale sáhla po střední sadě. Ke stejnému kroku se rozhodli i Russell s Čouem. Jediným pilotem, který před přerušením nestihl vyjet na trať, byl Albon.
Po zhruba šesti minutách došlo k restartu. Tentokrát už vyrazil do akce i Albon. Zpět na dráze byl také Norris.
I po polovině tréninku se stále většina pole věnovala jízdám na nejtvrdší sadě. První místo patřilo Pérezovi (1:29,632) před Hamiltonem (1:29,759) a Russellem (1:29,768). Verstappen jezdil na tvrdé sadě a nacházel se až na 16. pozici. Nizozemce jsme viděli mimo jiné i mimo trať. Nedobrzdil do 17. zatáčky.
Krátce poté, co se trénink přehoupl do druhé poloviny, ujal se vedení Sainz. Španěl dostal ze svých tvrdých pneumatik čas v hodnotě 1:29,346. Verstappen opět vycestoval z dráhy v 17. zatáčce.
Norris se zhruba čtvrt hodiny před koncem dostal na druhé místo. S tvrdou sadou zaznamenal kolo v hodnotě 1:29,495. Pilotovi McLarenu chybělo na Sainze 164 tisícin sekundy. V akce se poprvé ukázala měkká sada. Jako první ji nazul Albon. Krátce po něm následoval i Čou.
264554
Carlos Sainz zpočátku kraloval. Foto: Ferrari
Na nejměkčí gumy přecházelo stále více pilotů. Červeně značenou sadu obuli rovněž Gasly, Bottas a Verstappen. Albonovi se zatím na nových gumách zrychlit nepodařilo. Místo toho vycestoval z dráhy.
Zlepšit se nedokázal ani Verstappen. Pilot Red Bullu i během svého prvního ostrého pokusu na této sadě zápasil se svým monopostem.
Naopak zazářil Gasly. Čas 1:29,175 posunul Francouze na první místo. Pilot Alpine zajel o 156 tisícin sekundy rychleji než Sainz. I Španěl už se ale tou dobou nacházel na měkké sadě a dalo se tak očekávat brzké zlepšení.
Pořadí se sice opravdu promíchalo, Sainz už se ale do čela nevrátil. Zatímco nejprve převzal vedení Russell, poté Pérez. Nakonec se ale dostal na první místo Verstappen. Nizozemec se sice zpočátku trápil s nastavením, v ztávěru ale zvládl zajet čas v hodnotě 1:28,595.
Verstappen už se na prvním místě udržel. Zatímco druhý nakonec skončil Piastri, třetí Sainz. Cunoda, Ricciardo, Sargeant a Alonso vůbec nevyzkoušeli měkké gumy.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:28,595
25
2.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:28,700
+ 0.105
24
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:28,979
+ 0.384
24
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:28,784
+ 0.189
26
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:28,868
+ 0.273
23
6.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:29,012
+ 0.417
24
7.
Juki Cunoda
RB
Red Bull PT
1:29,056
+ 0.461
25
8.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:29,163
+ 0.568
23
9.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:29,175
+ 0.580
27
10.
Daniel Ricciardo
RB
Red Bull PT
1:29,178
+ 0.583
27
11.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:29,189
+ 0.594
26
12.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:29,314
+ 0.719
25
13.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:29,393
+ 0.798
24
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:29,420
+ 0.825
25
15.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:29,495
+ 0.900
21
16.
Valtteri Bottas
Sauber
Ferrari
1:29,636
+ 1.041
23
17.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:29,891
+ 1.296
23
18.
Čou Kuan-jü
Sauber
Ferrari
1:31,149
+ 2.554
24
19.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:30,023
+ 1.428
22
20.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:32,099
+ 3.504
3
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: F1
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.