clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Obávaná Curva Peraltada se vrací

vydal: Michal Beran
zveřejněno: 6.11.2006, 21:50

počet komentářů: 0


Champ Cars pojedou tento týden svůj poslední závod sezóny na trati v Mexico City, která bude podle všeho zahrnovat i průjezd celou zatáčkou Peraltada. Tato obávaná klopená otáčka, nikoliv nepodobná proslavené zatáčce Parabolica na okruhu v Monze, byla součástí původní varianty okruhu Hermanos Rodriguez.

Při výjezdu z této zatáčky zahynul Ricardo Rodriguez během kvalifikace na první GP Mexika konanou na tomto autodromu a v roce 1990 byla svědkem fantastického předjížděcího manévru Nigela Mansella, který vnější stopou překonal při nájezdu do zatáčky v předposledním kole Gerharda Bergera. (Záznam k vidění zde)

Zatáčka byla překonstruována před rokem 1992, kdy byl snížen úhel klopení, ale zároveň došlo i k dalšímu zmenšení už tak nepříliš široké únikové zóny. Pro Champ Cars byla trať překonfigurována a první polovina původní zatáčky byla nahrazena průjezdem baseballovým stadionem, který končil nájezdem do Peraltady v její polovině. Konfigurace tratě je dobře vidět zde

V letošním roce už byla staronová konfigurace Peraltady vyzkoušena při závodech NASCAR Busch Cup a při závodě série Grand-Am. Jenomže Champ Cars jsou něco jiného než přece jen pomalejší sedany NASCAR. Proto by se na dlouhé rovince ústící do Peraltady měla objevit šikana, která vozy zpomalí.

Majitel týmu Rocketsports Paul Gentilozzi, který doposud sám pilotuje vozy série Grand - Am k tomu dodává: "Startoval jsem na této variantě trati již v roce 1991 s vozem tehdejší série Trans-Am a znovu letos při závodu Grand-Am, a ať se na to podíváte jak chcete, ta zatáčka je pekelně rychlá a bez jakékoliv únikové zóny. Prostě pustit do ní monoposty Champ Cars bez zpomalení šikanou by nebylo příliš chytré. CCWS společně s pořadateli se snaží najít takové řešení, které by přineslo vzrušení divákům, ale bylo zároveň i dostatečně bezpečné pro piloty."

 

Zdroj: Champcarfanatics

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Bourdais dotáhl své působení v CCWS do vítězného konce - 11.11.2007
Bourdais šampionem, ale finále určí pořadí první desítky - 11.11.2007
Will Power má pole position v novém traťovém rekordu - 11.11.2007
Bourdais zpátky na čele - 10.11.2007
První trénink závěrečného závodu pro Wilsona - 9.11.2007

Reklama