clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Trulli by na Nürburgringu rád dosáhl na pódium

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 6.7.2009, 23:05

počet komentářů: 0


Jarno Trulli doufá, že se ve Velké ceně Německa dokáže po dlouhé době vrátit na stupně vítězů. Toyota se totiž na Nürburgring podobně jako řada jejich soupeřů chystá přivézt nové díly, které by měly pomoci zlepšení výkonnosti.

Pro Trulliho by navíc bylo pódiové umístění na Nürburgringu symbolické, před deseti lety, tehdy ještě v rámci Velké ceny Evropy, zde totiž v barvách Prostu v chaotickém závodě poprvé vystoupil na stupně vítězů.

"Nürburgring je okruh, který znám velice dobře a prožil jsem zde v minulosti pár dobrých dní, zejména v roce 1999, kdy jsem získal své první umístění na stupních vítězů ve formuli 1.

Vždy jsem optimistický a bylo by skvělé bojovat o další pódium deset let poté. V kvalifikaci na Silverstonu jsme ukázali, že jsme konkurenceschopní, i když závod byl kvůli nepovedenému startu frustrující, takže v tento víkend vkládám naděje.

Je to důležitý závod pro tým, továrna je totiž pouze hodinu cesty odtud, což mi dodává ještě větší motivaci o tomto víkendu uspět. Vím, že budeme mít velkou podporu, takže doufám, že jim dokážu dovézt výsledek, který všichni chceme."

Trulliho stájový kolega Timo Glock dokonce podle svých slov nevylučuje, že by Toyota letos dosáhla svého cíle, tedy vyhrála svou první velkou cenu formule 1, i když přiznal, že oproti začátku sezóny tým výkonnostně na Brawn a Red Bull ztratil.

Z tohoto pohledu byla letošní nejzdařilejší velkou cenou ta v Bahrajnu, kde se oba vozy postavily do první řady a Glock v úvodu vedl, i když nakonec z toho ale bylo pouze třetí a sedmé místo.

Od té doby už se ale Toyota v takovém světle neukázala. Němec ale věří, že vývojový program Toyoty by mohl návratu na přední příčky ve druhé polovině sezóny pomoci. Právě Velká cena Německa je v letošním kalendáři mezníkem poločasu.

"Vždy jsem byl opatrný v otázce prvního vítězství." řekl Glock Autosportu na otázku, zda věří, že je vítězství možné ve zbytku letošní sezóny.

"Vždycky jsem říkal, že se musíme soustředit na vývoj vozu závod od závodu a to je stále můj názor. Jistě, v tuto chvíli jsme možná trochu ztratili rychlost v porovnání s prvními dvěma týmy, ale v každém závodě je šance být nahoře."

Glock dodal, že tým od loňské sezóny udělal výrazný krok vpřed a letošní vůz je, co se týče chování, mnohem předvídatelnější než ten loňský.

"Od roku 2008 do roku 2009 jsme udělali dobrý krok vpřed. Dobrá, máme jiné pneumatiky a konfiguraci aerodynamiky, ale řekl bych, že vůz je lepší v každé oblasti.

Má lepší stabilitu. Můžete jej řídit mnohem agresivněji a nemusíte hledat jen určitý stav, ve kterém funguje. Loni, když jste ztratili kontrolu nad vozem, bylo to poměrně nepředvídatelné. Už loni jsme to zlepšili a letos jsme zaznamenali další progres."

Zdroj: Autosport, Foto: Toyota

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Heikkilä před startem rallyeového ME: Musím se zlepšit na asfaltu - 22.3.2024
Rozjetý Rovanperä i obavy u Hyundai - 16.2.2024
Evans stále vede, Ogier je při chuti - 27.1.2024
Bezchybné první kroky Evanse - 26.1.2024
Evans kráčí za titulem vicemistra - 17.11.2023

Reklama