Eurosérie F3 výrazně změní formát závodního víkendu
vydal:
David Skaloš
zveřejněno:
18.10.2010, 23:40
počet komentářů:
0
Organizátoři Eurosérie F3 představili v rámci posledního podniku na Hockenheimu kalendář pro příští sezónu a výrazné změny, které v závodním víkendu této série nastanou.
Závodní formát se nyní skládá ze dvou 75 minutových tréninků, půlhodinové kvalifikace a dvou závodů, přičemž do toho druhého se obrátí pořadí nejlepších osmi ze sobotního závodu.
Počínaje příští sezónou budou na programu během víkendu hned tři závody. Piloti budou mít k dispozici dva hodinové tréninky, na které bude ještě v pátek navazovat půlhodinová kvalifikace. O postavení na roštu sobotního dopoledního závodu, který bude mít 40 minut, rozhodne druhý nejlepší čas z kvalifikace.
V sobotu pojedou piloti odpoledne ještě závod na 20 minut, jehož startovní rošt bude vycházet z pořadí v dopoledním závodě, přičemž prvních osm si prohodí pozice.
Nejrychlejší čas páteční kvalifikace rozhodne o postavení na startovním roštu v nedělním závodě.
Promotéři seriálu rovněž představili provizorní kalendář na příští rok. Ten se skládá z deseti podniků, přičemž potvrzeno bylo zatím devět z nich.
Sezóna začne, stejně jako letos, jako součást prvního podniku Le Mans Series na francouzském okruhu Paul Ricard v Le Castellet. V rámci víkendu vytrvalostní série Le Mans se pojede podnik F3 rovněž v září na Silverstonu.
Zbylé závody budou součástí víkendů DTM.
Nejlepší tři piloti sezóny budou mít možnost testovat monopost Formule Renault 3.5. Nejúspěšnější nováček získá 50 000 eur pro svou druhou sezónu.
Dva nejlépe umístění piloti s motory Mercedes-Benz budou testovat vůz DTM stejné značky, zatímco dva nejúspěšnějí piloti Volkswagenu si vyzkouší speciál Audi.
Vývoj motorů a výfukových systémů bude zmražen a nebude možné je dále vyvíjet.
Jihokorejský výrobce pneumatik Kumho již nyní vyvíjí nové pneumatiky, které by zajistily rovné podmínky pro všechny účastníky včetně potenciálních nováčků.
V roce 2011 budou mít týmy mimo volných tréninků rovněž během roku šest oficiálních testovacích dní. Každý tým bude navíc moci soukromě testovat dalších šest dní a ve druhé polovině sezóny bude šest dní vyhrazeno pro testování pro nováčky.
p.
Datum
Okruh
1.
1. - 3. dubna 2011
Paul Ricard*
2.
29. dubna - 1. května 2011
Hockenheim
3.
13. - 15. května 2011
Zandvoort
4.
3. - 5. června 2011
Red Bull Ring
5.
1. - 3. července 2011
Norisring
6.
5. - 7. srpna 2011
Nürburgring
7.
9. - 11. září 2011
Silverstone*
8.
30. září - 2. října 2011
Valencie
9.
21. - 23. října 2011
Hockenheim
* součástí víkendu Le Mans Series
Zdroj: F3 Euroseries, Foto:
F3
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.