clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lotus přiveze do Melbourne "úplně nové auto"

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 15.2.2012, 23:50

počet komentářů: 0


Technický ředitel Lotusu James Allison prozradil, že vůz, se kterým tým pojede úvodní Velkou cenu Austrálie, se bude výrazně lišit od toho, se kterým minulý týden vyrazil k prvním předsezónním testům v Jerezu.

Letošní E20 přitom svou dosavadní výkonností zaujal, neboť s ním Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas prvního dne a Romain Grosjean s ním byl nejrychlejší mezi jezdci s letošními monoposty.

Allison však oznámil, že v Melbourne bude mít k dispozici prakticky úplně jiné auto.

"Vůz, který povezeme do Melbourne, bude výrazně odlišný od toho, se kterým jsme jezdili v Jerezu," řekl Allison.

"Před úvodním závodem sezóny nás ještě čeká spousta práce a změní se celá řada dílů: přední křídlo, zadní křídlo, bočnice, boční aerodynamické plošky, kryt motoru, deflektory, podlaha, nějaké části zavěšení a nějaké malé části vstupů sání k brzdám. Jako vždycky nás čeká několik velice nabitých týdnů."

Lotus se u letošního E20 rozhodl opustit komplikovaný systém výfuků vedených na přední stranu bočnic, od kterého si loni sliboval velký krok vpřed. Místo něj se však dostavily spíše potíže a technické problémy.

Allison je proto rád, že se tým vrátil ke konvenčnějšímu řešení, které je nejen spolehlivější, ale zároveň umožňuje technikům pracovat s vozem daleko jednodušeji.

"Bez těch dopředu vedených výfuků byl proces stavby auta rozhodně snazší. Je teď daleko rychlejší každý večer auto rozebrat a připravit jej na další den, protože jeho koncepce je daleko jednodušší.

Co se týče provozu a analýzy vozu na trati, nemělo to být loni nijak vrozeně složité, nakonec se ale ukázalo, že je to docela náročné, protože ten systém výfuků zapříčinil několik aerodynamických problémů. Takže v tom ohledu je opět snazší s E20 pracovat."

Zdroj: The F1 Times, Foto: Lotus

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Grosjean měl vyhrávat závody, míní Boullier - 14.1.2021
Lotus Evija má 1,5 MW - 17.7.2019
Lotus Exige slaví jubilea - 14.7.2018
V hlavní roli: třída GT3 – 10. díl - 8.3.2017
Sørensen: Carmen Jordá byla o 12 sekund pomalejší - 9.2.2016

Reklama