Lotus přiveze do Melbourne "úplně nové auto" |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Technický ředitel Lotusu James Allison prozradil, že vůz, se kterým tým pojede úvodní Velkou cenu Austrálie, se bude výrazně lišit od toho, se kterým minulý týden vyrazil k prvním předsezónním testům v Jerezu. Letošní E20 přitom svou dosavadní výkonností zaujal, neboť s ním Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas prvního dne a Romain Grosjean s ním byl nejrychlejší mezi jezdci s letošními monoposty. Allison však oznámil, že v Melbourne bude mít k dispozici prakticky úplně jiné auto. "Vůz, který povezeme do Melbourne, bude výrazně odlišný od toho, se kterým jsme jezdili v Jerezu," řekl Allison. "Před úvodním závodem sezóny nás ještě čeká spousta práce a změní se celá řada dílů: přední křídlo, zadní křídlo, bočnice, boční aerodynamické plošky, kryt motoru, deflektory, podlaha, nějaké části zavěšení a nějaké malé části vstupů sání k brzdám. Jako vždycky nás čeká několik velice nabitých týdnů." Lotus se u letošního E20 rozhodl opustit komplikovaný systém výfuků vedených na přední stranu bočnic, od kterého si loni sliboval velký krok vpřed. Místo něj se však dostavily spíše potíže a technické problémy. Allison je proto rád, že se tým vrátil ke konvenčnějšímu řešení, které je nejen spolehlivější, ale zároveň umožňuje technikům pracovat s vozem daleko jednodušeji. "Bez těch dopředu vedených výfuků byl proces stavby auta rozhodně snazší. Je teď daleko rychlejší každý večer auto rozebrat a připravit jej na další den, protože jeho koncepce je daleko jednodušší. Co se týče provozu a analýzy vozu na trati, nemělo to být loni nijak vrozeně složité, nakonec se ale ukázalo, že je to docela náročné, protože ten systém výfuků zapříčinil několik aerodynamických problémů. Takže v tom ohledu je opět snazší s E20 pracovat." Zdroj: The F1 Times, Foto: Lotus Komentáře ke článku
|
Reklama