Auta budou po nehodě stavět, závod ale nebude přerušen |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Od příštího roku nejspíš vejde v platnost nová bezpečnostní procedura, která umožní vozům shromážděným za safety carem zastavit na startovním roštu nebo jiném vhodném místě. Závod přitom ale nebude přerušen. O této a ještě dalších záležitostech se momentálně diskutuje v dějišti Grand Prix Itálie v Monze. Jak prozradil Ross Brawn magazínu AtlasF1, největší obavy jsou díky možnému poškození pneumatik po najetí na trosky vozů po havárii. Safety car by se po vyčištění tratě rozjel a na konci kola by zajel do boxů a závod by byl standardním způsobem restartován. "Budeme mít možnost zkontrolovat pneumatiky, zda jsou v pořádku a podobně," řekl Ross Brawn. "Dáme je do botiček, takže udržíme teploti i tlak. Je to ta nejbezpečnější cesta." V poslední době se odehrálo několik havárii mj. z podobného důvodu. Procedura by byla implementována příští rok. "Pokud se stane nehoda mimo dráhu, pak není důvod zastavovat, samozřejmě," dodal Ross Brawn. Mezitím Ferrari a Williams experimentují s materiály, které v případě nehody nenechají na dráze tolik nebezpečných trosek. Princip spočívá v tom, že je kariserie pokryta xylonem nebo kevlarem. Auto se sice rozbije, ale kusy zůstávají pohromadě. Zdroj: AtlasF1 Komentáře ke článku
|
Reklama