clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Bude Red Bull Racing vyrábět vlastní motory?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 26.3.2015, 09:30

počet komentářů: 0


"Ano. Je těžké mít za partnera někoho, kdo lže," obletěly včera svět slova Cyrila Abiteboula, generálního ředitele Renault Sport F1. Podle informací f1-insider se Abiteboul později za tato slova adresované Red Bullu a Adrianu Neweymu neveřejně omluvil s tím, že k tomu byl dohnán představenstvem Renaultu rozhněvaným nekončícími mediálními útoky ze strany Red Bullu.

Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport, je prý již připraven přerušit mediální přestřelku: "Považujeme tuto otázku za uzavřenou a očekáváme konstruktivní rozhovor."

Uvnitř tohoto partnerství to však vře. Red Bull je přesvědčen, že má skvělý vůz a měl by v něm mít skvělý motor. Renault zase není v F1 proto, aby mu jeho partneři dělali negativní reklamu. Jde tak především o partnerství z rozumu, protože Red Bull Racing nechce jít k Ferrari, Mercedesu ani Hondě, protože všechny tři automobilky už svůj tým číslo 1 mají, a Renaultu zas nezůstal žádný tým, na který by mohl přenést pozornost namísto Red Bullu. V minulosti přicházely v úvahu Williams i Lotus, oba týmy jsou však již v náručí Mercedesu a Lotus dostihly také finanční problémy.

Abiteboul nedávno přiznal, že francouzská automobilka uvažuje o odkoupení některého ze slabších týmů, z něhož by udělala svůj tovární tým a zbavila se závislosti na Red Bullu.

"Během sezóny vypracujeme analýzu situace a předložíme ji představenstvu. V každém případě se to nestane letos, protože náš kontrakt s Red Bullem bude platit do konce roku 2016."

Podle nových zpráv se však na rozvázání partnerství nepřipravuje pouze Renault. V rámci snahy o rychlé zlepšení pohonných jednotek už Renaultu pomáhá také společnost Ilmor, vedená Mariem Illienem, spoluzakladatelem původního Ilmoru, ze kterého je nyní dceřiná společnost Mercedesu vyrábějící jeho vítězné pohonné jednotky.

Red Bull testuje zlepšení Illmoru na vlastní náklady ve špičkovém zařízení rakouské společnosti AVL (vzpomeňte si na loňskou kauzu "tajného testování“), což není zrovna ukázka zdravých vztahů mezi týmem a jeho motorovým partnerem. Respektovaný korespondent Auto Motor und Sport, Michael Schmidt, navíc přišel s další informací o obrovské investici Red Bull Racingu.

"Red Bull zřizuje vlastní VTT (virtual test track) zařízení."

VTT umožňuje pod střechou otestovat pohonnou jednotku a převodovku přímo v šasi závodního vozu. Podle AMuS jde o zařízení, které využívají pouze automobilky a výrobci motorů a z účastníků F1 se jím mohou pochlubit pouze Mercedes a Honda. Vybudování tohoto ultimátního dynamometru má prý smysl pouze pro někoho, kdo se chystá vyrábět vlastní motory.

Red Bull je sice připraven svůj tým v F1 podporovat štědrými finančními dotacemi, ale vývoj vlastního motoru je drahá záležitost i v případě, že by ho pak využívalo také Toro Rosso, tedy dohromady 4 vozy s červeným býkem na krytu motoru. Pravděpodobně by pro ně tedy hledal sponzora z oblasti automobilového průmyslu, v úvahu přichází především jejich současný titulární sponzor Infiniti.

Zdroj: AMuS,thisisf1

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Renault podcenil své motorové soupeře - 17.8.2018
Renault brojí proti supertýmům - 10.8.2018
Renault už Hornerova vyjádření nečte - 31.7.2018
Renault konečně doladil dlouho očekávané MGU-K - 27.6.2018
Renault by mohl mít nejvýkonnější motory - 23.4.2018

Reklama