Grand magazín 14/2015 (17. července – 12. srpna) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 24. července 30. července Vedoucí a v minulosti také pilot totiž splnil jeden z dlouhodobých cílů. Nyní se tým Marc van der Stratena, který působí též v závodech motocyklů, hodlá zaměřit na vytvoření společného vedení a logistiky nyní samostatných jednotek. Oznámení o podobě nového vedení budou zveřejněny v polovině září. 5. srpna Ocelové šasi je vpředu i vzadu doplněno deformačními zónami z uhlíkových vláken. Pohonnou jednotkou je upravený sériový vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, jemuž k maximální dosaženému výkonu 585 koní pomáhá dvojice turbodmychadel. Výkon motoru, stejně jako uváděná hmotnost nižší než 1 300 kilogramů, mohou následně podléhat úpravám výkonnosti (BoP). Výrobce obecně uvádí nižší provozní náklady (například o 30% u hnacího ústrojí) v porovnání s předchůdcem Z4 GT3. Konkrétnější je zveřejnění požadované částky 379 000 euro za nový vůz. Foto: Andreas Beil 10. srpna V současnosti se zvažuje zda se úprav ujme americké vývojové středisko HPD anebo dlouhodobý partner japonského výrobce, italský tým Jas Motorsport. S velkou pravděpodobností však Japonci nepoužijí hybridní ústrojí, neboť série a týmy nejsou tomuto druhu pohonu zatím nakloněny. Výsledkový servis Blancpain Endurance Series (4/5); BGTS (8/12), 24 hodin ve Spa Před dvěma týdny proběhl na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps 67. ročník 24 hodinového závodu určeného pouze gétéčkům. Do belgických Arden se nakonec dostavilo 57 účastníků (23 profesionálů, 23 smíšených posádek a 11 amatérských) včetně české stáje ISR. Konečnou verzi startovní listiny s doplňujícími údaji k účastníkům naleznete Zde. Po většině víkendu stráveného na suché dráze, navozující podobnost s loňským závodem, čekalo na účastníky sobotní odpoledne na asfaltu smáčeném deštěm. I přes mizernou viditelnost proběhl start bez výraznějších problémů. Již po půlhodině však odstartoval pro první čtvrtinu typický kolotoč častých neutralizací závodu anebo měnících se klimatických podmínek. V této části poznamenané šesti z celkových deseti výjezdů bezpečnostních vozů skončil také jediný český zástupce v podniku. Salaquarda po vjetí do vody držící se mimo osychající stopu nezvládl vůz a narazil do bariéry za zatáčkou Blanchimont. S postupující nocí se zbývající účastníci začali místo postupně ubývající vody na dráze potýkat s teplotami klesajícími k nepříliš letním sedmi stupňům. Paprsky vycházejícího slunce se pracně prodíraly přes mlhu. Závodníci se přesto mohli zapotit při vzájemných soubojích, které vystřídaly zdlouhavé kroužení za bezpečnostním vozem. S přibývajícími se hodinami se množila dočasná i trvalá selhání techniky. Mezi ty se šťastnějším koncem patřila Reipova oprava poškozené elektroniky palivového sytému dle pokynů mechanika, který k zatáčce Fagnes přijel na Buncombově skútru. Naopak v první polovině závodu suverénní mercedes týmu Rowe se na třetí pozici necelou hodinu před koncem nedokázal rozjet po závadě alternátoru ani přes snahu mechaniků německé stáje. Předtím z vedoucí pozice dokonce odstoupil Werner, který směřoval s Martinem a Farfusem k toužebně očekávanému triumfu týmu Marc VDS. Porucha motoru byla neočekávaná, neboť technici neměli data z telemetrie kvůli anténě zlomené po kontaktu s ptákem. Přesto se nakonec se radovali z prvního triumfu v týmu Marc VDS Racing. Dlouholeté úsilí Belgičanů zvítězit v prestižním závodě naplnila posádka Palttala/Luhr/Catsburg, která čtvrthodiny po odstoupení kolegů převzala štafetu v čele závodu. Následující odkaz (Zde) vede přímo ke kapitole s tabulkou obsahující odkazy k článkům souvisejícím s letošním ročníkem. Foto: Andrea Sciarra Očekávané události 14. – 16. srpna - ADAC GT Masters (5/8); Nürburgring Také letos se účastníci německé série utkají na kratší (3,629 km) verzi okruhu. Do podhůří Eifel se vypraví celkem 21 účastníků. Řady stálých aktérů doplní mercedesy německých stájí Rowe a Car Collection. Letošní novinkou je vysílání přímých přenosů závodů přes internet (Zde). V tomto případě se jedná o promítání ve zmenšeném okně pouze v době probíhajícího závodu s minimálními časovými přesahy. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce. Po skončení závodu lze na portálu You Tube nalézt záznamy, které je možné sledovat na celé obrazovce. Odkazy na tyto záznamy budou součástí následujících vydání Grand magazínu.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 28. – 30. srpna - ADAC GT Masters (6/8); Sachsenring 4. – 6. září - Blancpain Sprint Series (5/7); BGTS (9/12), Algarve 4. – 6. září - International GT Open (6/8); Spa-Francorchamps 18. – 20. září - ADAC GT Masters (7/8); Zandvoort 19. – 20. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring Foto: Martin Ševčík Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Endurance-Info, Sportscar 365, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Tomáš Krejčík Komentáře ke článku
|
Reklama