clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Wolff: Odchod Red Bullu nebude konec F1

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 8.10.2015, 09:58

počet komentářů: 0


Šéf Mercedesu je přesvědčen, že Formule 1 je dost silná, aby přežila i bez Red Bullu a Toro Rosso.

Budoucnost obou týmů je nejistá, protože Red Bull Racing odmítá podepsat cokoliv kromě smlouvy na dodávku nejnovějších motorů Ferrari nebo Mercedesu. Toro Rosso možná nebude tak náročné, ale musí čekat na svého většího sourozence a čas neustále běží.

Všichni v padoku se shodují v tom, že ztráta vší podpory společnosti Red Bull a možná i čtyř vozů na startech velkých cen by Formuli 1 ublížilo. Toto Wolff k tomu ale dodává, že by to nebyla smrtící rána.

"Red Bull je velmi populární značka. Je důležitý pro F1 a doufám, že to nakonec zvládnou. Doufám, že se jim podaří najít dodavatele motorů," řekl šéf Mercedesu. "Jednání pokračují, ale bez nás. Takže teď pouze čekáme, jak to dopadne.

Ztratit Red Bull a Toro Rosso by pro F1 určitě nebylo dobré, za současných okolností je důležité udržet všechny týmy, ale ty beztak přicházejí a zase odcházejí. Neříkám, že Red Bull je obyčejný tým jako kterýkoliv jiný. Je to velká značka, ale před pár lety jsme během 18 měsíců přišli o Toyotu, Hondu i BMW, tři skvělé konstruktéry, a F1 to přežila. Takže teď se je třeba pokoušet udržet je ve sportu, ale pokud se to nakonec nepodaří, tak podle mě to nebude začátek konce F1."

Red Bull se rozhodl rozvázat svou smlouvu s Renaultem, protože si je jistý, že minimálně příští dva roky by byl pro jeho vozy výrazným handicapem. Do roku 2013 se v F1 závodilo s motory V8 s přibližně vyrovnaným výkonem a Red Bull si sám vyvíjel KERS. Od roku 2014 se přešlo na složité hybridní pohonné jednotky a opět se otevřel vývoj, i když omezený žetony. Mercedes má od začátku jasnou převahu a pouze Ferrari se mu dokázalo pomalu přiblížit. Odchod Red Bullu by byl důsledkem velkých rozdílů ve výkonu pohonných jednotek, za to ale Mercedes nemůže.

"V historii F1 již byly doby, kdy závody vládl jeden úspěšný výrobce a taky roky, když jich bylo mnohem víc," upozorňuje Wolff. "Vlastně Renault počínaje rokem 2010 vyhrál 4 šampionáty v řadě a pár let předtím se to dělo to samé. Momentálně mají Ferrari a Mercedes konkurenceschopné motory na téměř stejné úrovni, ale Renault má mnoho schopných lidí a obrovské množství zkušeností. Myslím, že s dostatkem času a potřebnými zdroji budou schopni udělat konkurenceschopný motor.

Honda je skvělá automobilka s globální působností, špička mezi hybridy a vůbec nepochybuji, že bude silná. Ale jednu věc si v F1 za peníze nekoupíte - čas. Musíte správně nastavit své očekávání a stanovit správné cíle. Ale dejte Renaultu a Hondě dva roky a budou konkurenceschopní.

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Výrobci motorů se sjednotili proti Brawnovi - 10.7.2018
Red Bull si za tři motory na sezonu může sám - 7.12.2017
Wolff: Red Bull vidí duchy! - 22.3.2017
Horner: Dohodu s Mercedesem zmařil Toto Wolff - 16.1.2016
Detaily vyjednávání mezi Red Bullem a Mercedesem - 28.10.2015

Reklama