Kdo má nejlepší a nejhorší šasi? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Web Autosport mívá během volných tréninků svého experta v blízkosti nejzajímavějších zatáček, kde sleduje rozdíly mezi jezdci a jejich vozy a po závodě na okruhu Barcelona-Catalunya sestavil i žebříček šasi od nejlepšího po nejhorší. Výsledkem porovnávání průjezdů několika zatáčkami nemusí být absolutně přesné pořadí od nejlepšího po nejhorší, ale Ben Anderson k němu přidává mnoho zajímavých postřehů.
1. Red Bull RB12 Je, podle Andersona, rozhodně nejlepším vozem. Zcela bez konkurence při brzdění, super-stabilní ve vysoké rychlosti a velmi silný v nájezdech i vrcholech pomalejších zatáček. S motorem Mercedes by to jistě byl vítězný stroj. 2. Mercedes W07 Mercedes má nejlepší pohonnou jednotku, ale šasi za ní téměř nezaostává a nebýt Red Bullu, bylo by taky nejlepší z celého pole. RB12 ale vyhrává díky stabilitě v rychlých i pomalých zatáčkách. 3. Ferrari SF16-H V ničem slabé, ale ani výjimečné. V rychlých zatáčkách krok za Mercedesem a v pomalých horší než Red Bull. 4. McLaren MP4-31
Autosport nepochybuje, že jeho největší slabinou je pohonná jednotka, která ovlivňuje i jeho rychlost v rychlých zatáčkách, ale v pomalých vypadá dobře. Navzdory občas nestabilní zadní části by se se špičkovým motorem mohl ucházet o vítězství. 5. Toro Rosso STR11 Jeho silnou stránkou je stabilita v rychlých zatáčkách, ale při brzdění a v pomalých zatáčkách je vidět velký rozdíl oproti top týmům. 6. Williams FW38 Solidní v každé kategorii, ale jezdcům se může postarat o horké chvilky při průjezdu rychlými zatáčkami, kde vyžaduje absolutní preciznost. Nájezdy do pomalých zatáček jsou lepší než loni, ale zůstaly slabinou. Také má dobrou trakci, ale jeho nejlepší částí je i přesto motor od Mercedesu, díky kterému poráží McLaren i Toro Rosso. 7. Force India VJM09 Indickému týmu se vydařila přední část vozu, díky čemuž získává v krátkých zatáčkách, v delších se ale projeví nízká úroveň přítlaku a nestabilita zadní části spolu s horší trakcí. Tyto problémy zjemňuje nastavením "ala Red Bull" s vysokou zádí vozu. V Barceloně nasadil významné novinky, díky nimž se má přiblížit k Williamsu. 8. Renault R.S.16 V podstatě upravený loňský Lotus E23 je velmi dobře ovladatelným vozem, ale prostě mu chybí výkon motoru i přítlak. 9. Haas VF-16 V Barceloně se ukázala nervozita tohoto vozu v rychlých zatáčkách a hlavně při rychlých změnách směru. Ztracené pak částečně doháněl díky trakci a rychlosti na rovinkách. Něco jako horší Williams s motorem Ferrari. 10. Sauber C35
Sauber měl už v zimě finanční problémy a letos prakticky nepokračuje ve vývoji, ale alespoň je viditelně lepší než Manor, zejména v delších stintech. 11. Manor MRT05 Nejslabší stáj se přiblížila konkurenci, ale ještě ji nedohnala. Podobně jako vůz Force India, i tento má dobrý předek, ale masivně ztrácí kvůli celkové úrovni přítlaku a trakci. Samozřejmě mu pomáhá výkon pohonné jednotky Mercedes. Zdroj: autosport Komentáře ke článku
|
Reklama