Jak dopadly zimní testy? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dlouho očekávané zimní testy jsou již za námi. Týmy nám předvedly své nové vozy se širšími pneumatikami, žraločími ploutvemi a T-křídly, představily nové sponzory, extrémně drahé stroje svěřily svým osvědčeným i novým jezdcům a více nebo méně úspěšně se snažily důkladně připravit na sezónu 2017. Kdo jsou favorité na boj o titul a kdo bude jezdit na chvostu a hledat výmluvy?
Na seznamu favoritů nesmí chybět Mercedes a Ferrari, možná ve společnosti Red Bullu a Williamsu. Mercedes od prvního dne zaujal svou spolehlivostí a jako první se pustil do závodních simulací. Ferrari zase předvádělo nejrychlejší kola i skvělé tempo v delších stintech. Největší záhadou je Red Bull, který sice neoslnil, ale zápasil s nespolehlivou pohonnou jednotkou Renaultu a zároveň vystupoval ze šedého průměru, tak jaká bude jeho rychlost, když dodavatel motorů odstraní svůj problém? Williams potrápil jeho vlastní jezdec, nováček Lance Stroll. Jeho havárie tým obraly o dva testovací dny. Williams ale pak vše dohnal a v pátý den testů byl dokonce ze všech nejrychlejší. Když se nyní řekne "problém se spolehlivostí", automaticky si představíme oranžový vůz McLarenu, který měnil pohonné jednotky Hondy jako na běžícím pásu. V poslední dny testů uváděl jako důvod absencí na trati problémy s elektronikou. Podle některých žurnalistů jsou způsobovány vibrováním motoru, což může být i původem dalších problémů McLarenu. Red Bull, Toro Rosso i Renault během testů omezovala chyba v návrhu MGU-K, kterou se Francouzi pokusí odstranit ještě před prvním závodem sezóny. Force India přiznala nadváhu svého vozu, Haas si z minulé sezóny přenesl problém s brzdami a Sauber používající loňskou pohonnou jednotku Ferrari byl pravidelně na nejnižších příčkách tabulky nejrychlejších časů. Odjeté kilometry - týmy Mercedes je v této disciplíně suverénní, a to i přesto, že Lewis Hamilton nejezdil ve čtvrtý den dopoledne, když se testovaly mokré a přechodné pneumatiky. Ferrari se také má čím chlubit a Williams působivě dohnal vše, co ztratil v druhý a čtvrtý den, jen s výjimkou jízdy na mokré trati, což pro něj bude velká neznámá. Testy Sauberu probíhaly klidně i díky koncepčně rok staré pohonné jednotce, kterou již dobře zná. McLaren beznadějně poslední a nad ním tři týmy Renaultu.
Valtteri Bottas v novém týmu makal jako šroub. K rozdílu mezi Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem přispěla i Finova jezdecká chyba, po níž vůz skončil ve štěrkovém kačírku. Nad Fernanda Alonsa se dostal i Pascal Wehrlein, který musel vynechat první polovinu testovacích dnů.
Mercedes opět nemá konkurenci, Renault zachraňuje spolupráce se třemi týmy. Pohonná jednotka Hondy nevydržela ani jednu závodní simulaci.
Ferrari bylo nejrychlejší a Kimimu Räikkönenovi patří všechny tři nejlepší sektorové časy, ale nejrychlejší kola jezdců Mercedesu, Williamsu a Red Bullu byly horší pouze o pár desetin sekundy, takže v australské kvalifikaci by mohl být na pole position kterýkoli z nich.
Zdroj: pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama