Alonso přeložil Fudži na staronový termín |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Podle původního oznámení Toyoty se měl Fernando Alonso letos zúčastnit čtyř z pěti závodů zařazených do vytrvalostního mistrovství světa. Vynechat měl pouze domácí závod Toyoty, protože šestihodinovka ve Fudži se měla jet ve stejný víkend jako Velká cena USA a McLaren by Alonsa nepustil. Téměř okamžitě se ale objevily zprávy, že organizátor japonského závodu žádá vedení série o změnu a dnes už víme, že tyto zprávy byly pravdivé. Závod se kvůli Alonsovi opravdu posunul a pojede se 14. října. Zajímavé je, že Fudži bylo původně plánováno na tento termín, jenže bylo odsunuto o týden, aby se vyhnulo kolizi s prestižním americkým vytrvalostním závodem Petit Le Mans. Jenže Alonso a desetitisíce japonských fanoušků pohromadě, to je pro Fudži a Toyotu příliš velké lákadlo, než aby se ho vzdaly kvůli termínové kolizi s konkurencí.
"Děkuji pěkně, WEC! Nemůžu tomu uvěřit... Taková bezohlednost a neúcta vůči jezdcům, kteří mají kontrakty s týmy v IMSA na NAEC (North American Endurance Cup, čtyři vytrvalostní závody v kalendáři IMSA, pozn.red.), to je neuvěřitelné. Jsem si jistý, že nejsem jediný, koho jste tímto nepotěšili!" podělil se na Twitteru o své pocity Olivier Pla. "Takže pohledem matematika je jeden Alonso ve Fudži více než 15-20 střetů s NAEC a Petite. Ti musejí fakt věřit, že Alonso sám oživí P1 (kategorii LMP1, pozn. red.)," přidal se Peter Baron, majitel týmu Starworks Motorsport. O Alonsovi mluvil i jeho bývalý týmový kolega Nelson Piquet mladší. "Nelsinho" se propracoval přes evropské juniorské soutěže až do F1, kde byl jeden a půl roku Alonsovým týmovým kolegou. Následně ho z Renaultu vyhodili a od té doby se věnoval NASCAR, ale i vytrvalostnímu závodění. "Respektuji jeho odhodlání závodit v Indianapolisu, Daytoně a Le Mans, což nedělá kvůli slávě, ale kvůli soutěživosti. Ale zároveň je velmi inteligentní, což je vidět na jeho přilbách. Na každý závod si vezme jinou, což je úžasné z obchodního hlediska, protože tak prodá mnohem více replik," řekl Piquet. Zdroj: motorsport,f1i Komentáře ke článku
|
Reklama