Pokles emisí se v Evropě zastavil |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Podle údajů společnosti Jato Dynamics loni poprvé za deset let stouply v Evropě emise C02 u nových automobilů. Jejich hodnota činila 118,1 g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016. Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity vznětových motorů ve prospěch benzinových. Nejlépe dopadly vozy značky Toyota (101,2 g/km, meziročně -2,7 g/km, na snímku model Prius Plug-in Hybrid). Na dalších příčkách se umístily Peugeot (104,5 g/km, +2,7 g/km) a Citroën (105,5 g/km, +2,2 g/km). Výzkum Jato Dynamics zahrnoval 23 evropských trhů. Z nich jako nejekologičtější vyšlo Norsko. Za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 procenta a je lídrem, pokud jde o elektrifikaci vozového parku. Žádná jiná země se nedostala pod 100 g/km. Mezi prvními pěti jsou kromě Norska ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Českou republiku najdeme na 19. místě. Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama