Citroën C5 Aircross |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Citroën rozšíří svou nabídku v segmentu SUV o evropskou verzi vozu C5 Aircross C5 Aircross je důležitým modelem v modelové ofenzivě zahrnující novou generaci C3, C3 Aircross, modernizaci C4 Cactus a zcela nové Berlingo. Citroën C5 Aircross vloni představil ve verzi pro čínský trh. Nyní přihází i v evropské podobě. Citroën C5 Aircross se od konkurence i od příbuzných modelů v rámci skupiny PSA odlišuje výraznými grafickými prvky, jako jsou ochranné prvky Airbump, známé z modelů Cactus a C3 Aircross, velkými koly o průměru 720 mm, světlou výškou 230 mm a dvoubarevnými střešními nosiči. Výrazné řešení přídě je obdobné jako u nových modelů C3, C3 Aircross, C4 Cactus nebo Berlingo. Nové SUV C5 Aircross je dalším modelem uváděným v rámci programu Citroën Advanced Comfort. Tento program je vyjádřením snahy Citroënu nabízet nejpohodlnější a nejvíce variabilní SUV ve svém segmentu. Proto je vybaven pérováním s tlumiči s hydraulickými dorazy PHC (Progressive Hydraulic Cushions) a sedadly Advanced Comfort. Přední sedadla mohou být vybavena i vícebodovou masážní funkcí s volbou z pěti programů. Opěradla zadních sedadel jdou sklopit do úhlu 27°. Nabízí rovněž jedinečnou modularitu díky třem zadním samostatným posuvným a sklopitelným sedadlům. Typické pro nové modely Citroënu jsou mimořádně rozsáhlé možnosti personalizace vnějšího vzhledu a pět stylů interiéru.
Základní informace: Technika Ve světové premiéře bylo u modelu C5 Aircross použito pérování s tlumiči s hydraulickými dorazy PHC (Progressive Hydraulic Cushions), které zlepšuje kontakt s vozovkou, lepší odfiltrování nerovností a komfort jízdy typický pro vozy značky Citroën. Poháněna jsou jen přední kola. Díky systému Grip Control společně s pneumatikami Mud & Snow 19ʺ a funkcí kontroly jízdy ze svahu HADC (Hill Assist Descent Control) zvládne i jízdu v terénu. Grip Control je vylepšený inteligentní protiprokluzový systém zabudovaný do počítače ESP. Řídí záběr předních kol podle řidičem volených pěti režimů (Standard, Písek, Terén, Sníh a ESP Off). Od konce roku 2019 bude C5 Aircross jako první Citroën nabízen se systémem Plug-In Hybrid (PHEV) s dojezdem 60 km na čistě elektrický pohon. Asistenční systémy Ve výbavě je celkem 20 asistenčních systémů (mj. Active Safety Brake, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat s funkcí Stop) včetně systému Highway Driver Assist pro autonomní řízení 2. úrovně. Infotainment a konektivita Citroën C5 Aircross je vybaven přístrojovou deskou s digitálním displejem TFT 12,3" a dotykovým 8" HD displejem. Funkce Mirror Screen je kompatibilní se systémy Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Citroën Connect Nav je navigační 3D systém s mobilním připojením, který je spojen s webovými službami jako je TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravní situaci v reálném čase, o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť atd. Citroën Connect Box s balíčky Pack SOS & Assistance je služba zajišťující nouzové nebo asistenční volání s lokalizací vozu, která je k dispozici zdarma a nevyžaduje žádné přihlášení. Kamera ConnectedCAM Citroën je Full HD kamera zabudovaná do držáku vnitřního zpětného zrcátka. Funguje nezávisle na multimediálním systému vozu a využívá GPS. Cena Zahájení prodeje se plánuje na konec roku 2018. Klíčová fakta Místo výroby: Rennes - La Janais (Francie) Předchůdce: Citroën C4 Aircross (2012-2017) Příbuzní: Peugeot 3008/5008, Opel Grandland X Hlavní konkurenti: Renault Kadjar, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan Koncepce: motor vpředu napříč, pohon předních kol Platforma: PSA EMP2 Karoserie: pětidveřové pětimístné SUV Motory: zážehové 1,2 PureTech 130 (96 kW) a 1,6 PureTech 180 (132 kW), vznětové 1,5 BlueHDi 130 (96 kW), 1,5 BlueHDi 130 (96 kW) a 2,0 BlueHDi 180 (132 kW) Převodovky: šestirychlostní přímo řazená nebo osmistupňová automatická Délka: 4510 mm Rozvor náprav: 2730 mm Objem zavazadlového prostoru: 580 - 720 l/až 1630 l Co stojí za pozornost: pérování s tlumiči s hydraulickými dorazy PHC
Komentáře ke článku
|
Reklama