clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Audi A4 2,0 TDI

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 19.6.2018, 21:25

počet komentářů: 0


Současná generace Audi A4 s interním označením B9 vychází z koncernové platformy MLB Evo. Díky tomu má zájemce o tento model hodně z čeho vybírat - ze dvou karosářských variant (kromě sedanu i kombi Avant), mnoha zážehových i vznětových motorů včetně varianty g-tron na zemní plyn, převodovek s přímým i samočinným řazením, verzí s pohonem předních i všech kol quattro, luxusněji vybavených verzí Sport a Design i extrémních sportovních variant S4 a RS4.

Sedan A4 je dlouhý 4725 mm při rozvoru náprav 2820 mm, což mu umožňuje průměr otáčení 11,6 m. V základní výbavě jsou xenonové světlomety Plus.

Vzhledem k nízké poloze sedadel není nastupování moc pohodlné, ale pak už je vše v pořádku - sedadla mají velmi přívětivý tvar a navíc lze jejich sedák podle potřeby prodloužit. Interiér poskytuje dostatek místa i pro urostlé postavy. Solidní prostor pro dva dospělé je i na zadních sedadlech. Prostřední místo vzadu je ale vhodnější pro sklopení stolku. Zavazadlový prostor je co objemu velký (480 l), ale jeho plné využití trochu limituje velikost vstupního otvoru, takže je lépe používat více podlouhlých zavazadel. Zadní opěradlo dělené a sklopné v poměru 40:20:40.

V interiéru nečekejme žádné výstřelky, ale přísnou funkčnost v podobě multifunkčního kůží potaženého volantu a informačního systému s monochromatickým displejem. Ovládání infotainmentu prostřednictvím otočného ovladače u řadicí páky je příkladně pohodlné a snadné. Už v základní výbavě je MMI rádio plus s 5“ displejem, Bluetooth, slotem na SD-kartu, USB a CD.

Základní turbodiesel 2,0 TDI má největší výkon 110 kW (150 k) a největší točivý moment 320 N.m v rozsahu 1500-3250/min. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená s velmi příjemnou kraťoučkou řadicí pákou. Jako alternativu lze volit i sedmistupňovou samočinnou převodovku S tronic. Motor 2,0 TDI je solidní, ale ne moc dynamický - největší točivý moment je při nižších otáčkách, takže umožňuje rychlé starty, ale pro předjíždění ze střední rychlosti už má své hranice. Mnohem lépe se cítí v jízdě ustálenou rychlostí. Nádrž paliva má objem jen 40 l a nádrž na AdBlue je na 12 l.

Sedan A4 umožňuje pohodlnou tichou jízdu velkou rychlostí na dlouhé vzdálenosti. Tomu napomáhá i výtečné odhlučnění a odtlumení vibrací. Ne tak pohodová je jízda v hustém městském provozu, pro kterou už je sedan relativně dost dlouhý, nicméně motor zde může mnohem víc uplatnit své přednosti. Při manévrování v omezeném prostoru vadí omezený výhled z vozu umocněný malými vnějšími zpětnými zrcátky.

Audi A4 se ovládá snadno a přesně, i když je řízení snad až příliš lehké. Na zatáčkovitých silnicích se chová zcela spořádaně a sebejistě i bez pohonu všech kol quattro. Celkově lze konstatovat, že Audi A4 v testované podobě umožňuje pohodlné, ale poněkud bezpohlavní svezení.

Pro plné využití schopností podvozku by bylo potřeba volit výkonnější motor než je 2,0 TDI. Předností dvoulitrového turbodieselu o výkonu 110 kW je velmi hospodárný provoz s nízkou spotřebou pohonných hmot (pokud chcete, tak s nízkými emisemi CO2) - kombinovaná spotřeba podle NEDC je 3,8 l/100 km (emise CO2 104 g/km) a realita se tomu při troše snahy může hodně přiblížit - není problém dostat se k hodnotám začínajícím číslicí 4. To je příznivý argument při pořizování sedanu A4 jako služebního vozu, ale asi ne zcela důležitý pro toho, kdo za tento skvěle vybavený vůz dá takřka milion korun.

Standardní výbava vozu Audi A4 Limuzína zahrnuje mj. systém Audi pre sense city, automatickou klimatizaci a dynamický podvozek. Základní cena je 988 900 Kč vč. DPH Prodloužená záruka výrobce 4 roky nebo do nájezdu 120 000 km.

 

Údaje o vozidle

Místo výroby:
Ingolstadt a Neckarsulm, Německo
Karoserie:
5místný sedan se samonosnou karoserií
Koncepce:
motor vpředu podélně, pohon předních kol
Motor:
vznětový čtyřválec 2,0 l s přeplňováním turbodmychadlem a systémem zachytávání NOx SCR, 110 kW (150 k) při 3250-4200/min, 320 N.m při 1500-3250/min
Převodovka:
šestirychlostní přímo řazená
Délka:
4725 mm
Rozvor náprav:
2820 mm
Průměr otáčení:
11,6 m
Objem zavazadlového prostoru: 480 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1505 kg/2030 kg
Jízdní výkony: největší rychlost 221 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 8,9 s
Spotřeba paliva podle NEDC: 3,8 l/100 km
Základní cena: 988 900 Kč

 

 

Zdroj: AUTONOVINY.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama