Audi A4 2,0 TDI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Vladimír Rybecký počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Současná generace Audi A4 s interním označením B9 vychází z koncernové platformy MLB Evo. Díky tomu má zájemce o tento model hodně z čeho vybírat - ze dvou karosářských variant (kromě sedanu i kombi Avant), mnoha zážehových i vznětových motorů včetně varianty g-tron na zemní plyn, převodovek s přímým i samočinným řazením, verzí s pohonem předních i všech kol quattro, luxusněji vybavených verzí Sport a Design i extrémních sportovních variant S4 a RS4. Sedan A4 je dlouhý 4725 mm při rozvoru náprav 2820 mm, což mu umožňuje průměr otáčení 11,6 m. V základní výbavě jsou xenonové světlomety Plus. V interiéru nečekejme žádné výstřelky, ale přísnou funkčnost v podobě multifunkčního kůží potaženého volantu a informačního systému s monochromatickým displejem. Ovládání infotainmentu prostřednictvím otočného ovladače u řadicí páky je příkladně pohodlné a snadné. Už v základní výbavě je MMI rádio plus s 5“ displejem, Bluetooth, slotem na SD-kartu, USB a CD. Základní turbodiesel 2,0 TDI má největší výkon 110 kW (150 k) a největší točivý moment 320 N.m v rozsahu 1500-3250/min. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená s velmi příjemnou kraťoučkou řadicí pákou. Jako alternativu lze volit i sedmistupňovou samočinnou převodovku S tronic. Motor 2,0 TDI je solidní, ale ne moc dynamický - největší točivý moment je při nižších otáčkách, takže umožňuje rychlé starty, ale pro předjíždění ze střední rychlosti už má své hranice. Mnohem lépe se cítí v jízdě ustálenou rychlostí. Nádrž paliva má objem jen 40 l a nádrž na AdBlue je na 12 l. Sedan A4 umožňuje pohodlnou tichou jízdu velkou rychlostí na dlouhé vzdálenosti. Tomu napomáhá i výtečné odhlučnění a odtlumení vibrací. Ne tak pohodová je jízda v hustém městském provozu, pro kterou už je sedan relativně dost dlouhý, nicméně motor zde může mnohem víc uplatnit své přednosti. Při manévrování v omezeném prostoru vadí omezený výhled z vozu umocněný malými vnějšími zpětnými zrcátky. Audi A4 se ovládá snadno a přesně, i když je řízení snad až příliš lehké. Na zatáčkovitých silnicích se chová zcela spořádaně a sebejistě i bez pohonu všech kol quattro. Celkově lze konstatovat, že Audi A4 v testované podobě umožňuje pohodlné, ale poněkud bezpohlavní svezení. Standardní výbava vozu Audi A4 Limuzína zahrnuje mj. systém Audi pre sense city, automatickou klimatizaci a dynamický podvozek. Základní cena je 988 900 Kč vč. DPH Prodloužená záruka výrobce 4 roky nebo do nájezdu 120 000 km.
Údaje o vozidle
Zdroj: AUTONOVINY.cz Komentáře ke článku
|
Reklama