Mercedesy hnala vpřed nová síla |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po deseti letech se do Francie vrátila VC F1. Úvodní trénink nejlépe zvládly stříbrné šípy, možná už s vylepšenými pohonnými jednotkami. Vyhrál Hamilton těsně před Bottasem. Drama neplánovaně začalo ještě dávno předtím, než jezdci usedli do kokpitů svých vozů. Naplnily se totiž černé prognózy a příjezdové komunikace na okruh Paula Ricarda stihl totální dopravní kolaps. Kolony se pohybovaly tempem 100 metrů za půl hodiny! A to je teprve pátek… Alespoň, že bylo hezky. Sluníčko ohřálo vzduch na 25 a asfalt na 43 stupňů. Mercedes vybavil všechny svoje týmy novými motory, turbem i jednotkami MGU-H. Nebylo však jisté, zda byl nasazen očekávaný druhý vývojový stupeň. Favorité si tentokrát pospíšili. Vůbec první čas 1:36,8 zaznamenal, na ultraměkkých gumách, Bottas. Vzápětí poskočil o plnou sekundu, Hamilton zajel 1:36,1. Verstappen se prezentoval výkonem 1:35,3, Hartley zase efektními hodinami. Rozjíždějící se Ricciardo dal 1:35,0. Jako poslední se do akce zapojili piloti Ferrari. Räikkönen začal na 1:35,4, napodruhé poskočil na 1:34,5. Ricciardo kontroval posunem na 1:33,7. Nejpomalejší ze silné šestky byl v této fázi Vettel. Postupně se sice vypracoval až na 1:35,2, za týmovým kolegou, který ubral další desetinku, nicméně výrazně zaostával.
Kimi Räikkönen tentokrát předčil svého týmového kolegu
Hledání limitu na neznámé trati přinášelo četné chyby. Roztočili se Vandoorne i Ericsson, široké únikové zóny jim ale umožnily v pohodě pokračovat dále. Pomalu kroužící Belgičan se navíc připletl do cesty Hamiltonovi a přinutil ho jít přes obrubník, což se úřadujícímu mistru světa hrubě nelíbilo. V polovině seance, kdy týmy vracely startovní sady pneumatik, vykrystalizovalo pořadí Ricciardo (1:32,6), Bottas (1:33,2), Räikkönen (1:33,6), Hamilton (1:34,1), Ocon (1:34,8) a Alonso (1:34,9). Vettel byl až desátý, Verstappen hned za ním. Moc to zatím nešlo ani Magnussenovi a navíc inkasoval pokutu 200 eur za překročení povolené rychlosti v boxové uličce. Po kratší pauze, kdy dráha osiřela, zkusil štěstí s čerstvou sadou ultrasoftů Räikkönen. Navzdory nejlepšímu času v prvním a třetím sektoru se nedokázal zlepšit. To hoši od mercedesu se jinak pochlapili. Nejprve se Bottas zrychlil na 1:32,6 a pak Hamilton dokonce na 1:32,3. Další piruetu předvedl Leclerc, Pérez a Magnussen se z nepozornosti málem srazili. Nadmíru spokojen mohl být Grosjean, který se v té chvíli držel dokonce před Verstappenem. Nizozemec ovšem absolvoval nezvykle málo kol, pouhých devět. Patnáct minut před koncem měly stále nos vpředu mercedesy. Vedl Hamilton (1:32,2) před Bottasem (+0,1), Ricciardem (+0,3), Räikkönenem (+0,8), Vettelem (+1,0) a Grosjeanem (+1,1). Na tom se už se nic nezměnilo i proto, že Ericsson ve dvanácté zatáčce vletěl do svodidel a jeho sauber počal hořet. Trénink byl zastaven a k jeho restartu již nedošlo.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama