Kvalifikační losovačka patří minulosti |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Vedení formule E zveřejnilo změny v technických a sportovních předpisech pro přelomovou sezonu 2018/19. Nejdůležitější z nich se týká kvalifikace. Do jejích čtyř skupin už jezdci nebudou nalosováni, ale zařazeni dle průběžného pořadí šampionátu (při úvodním podniku v Rijádu na základě konečné klasifikace v ročníku 2017/18). V první z nich se představí šest pilotů s největším počtem bodů na kontě a stejným způsobem se bude postupovat i dále. Vzhledem k tomu, že na startu se objeví 22 účastníků, budou dvě skupiny šestičlenné a dvě o pěti borcích. Na každém voze lze během sezony použít po dvou kusech motoru, převodovky a invertoru a jedinou baterii. Dosavadní žolíky, umožňující týmu vyměnit jeden z těchto komponentů nad limit, se ruší. Zpřísňují se také postihy za překročení kvóty. Provinilec se na roštu posune o dvacet míst zpět (dosud o deset). Pokud to není v praxi možné, přicházejí ke slovu další penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou nebo připočtení času. Minimální hmotnost monopostu včetně závodníka se zdvíhá z 880 kilogramů na 900. Na auto a e-prix budou vždy k dispozici čtyři sady nových pneumatik. Opatření k dočasnému zvýšení výkonu, o němž jsme už informovali a které se pracovně nazývalo hyperboost, má již oficiální jméno. Můžeme se těšit na Attack.
Každý jezdec bude mít na víkend k dispozici čtyři sady pneumatik
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama