clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Haas prodloužil partnerství s Ferrari

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 17.7.2024, 06:25

počet komentářů: 0


Haas, v souladu s očekáváními, prodloužil technické partnerství s Ferrari. Nová smlouva má platnost do roku 2028, tedy hluboko do nové éry s ještě hybridnějšími motory a aktivní aerodynamikou.

Haas používá pohonné jednotky Ferrari od své první sezony v roce 2016 a stejně dlouho také spolupracuje s Ferrari na všem, na čem dva týmy F1 smějí spolupracovat. O ten zbytek se původně staral ve spolupráci s Dallarou, avšak od roku 2022 má Haas vlastní italskou továrnu, v Maranellu, přímo v areálu Ferrari, kde má Scuderia možnost vychovávat si u něj mladé italské inženýry, zatímco modely vozů Haasu mohou být testovány ve špičkovém větrném tunelu Ferrari a jezdci Haasu smějí využívat hi-tech simulátor, když tam zrovna nejsou jezdci červeného týmu. Do schématu satelitního týmu zapadá i nedávné oznámení Olivera Bearmana, juniora Ferrari, jako náhrady za Nica Hülkenberga odcházejícího do Sauberu.

Naše organizace vždy používala výhradně pohonné jednotky od Ferrari a udržet si stabilitu i v prvních letech s novou generací PU bude klíčové pro náš další rozvoj,“ řekl šéf týmu Haas, Ajao Komacu. „Vztah s Ferrari byl vždycky výjimečný. Hrál instrumentální roli při vzniku týmu a poté nás naše technické partnerství převedlo skrz devět sezon F1. Jsem nadšen, že jsou před námi další. Mé poděkování patří Fredovi Vasseurovi a mnoha dalším ve Scuderii Ferrari, kteří věří v úspěch našeho projektu. Oznámení je pouze další ukázkou dlouhodobých ambicí týmu MoneyGram Haas F1, pokračujeme v investování a růstu.

Haas zůstane silně navázaný na Ferrari. Foto: Haas

V zákulisí se v poslední době šeptalo o nějaké formě spojení Haasu s Toyotou. Nejodvážnější spekulanti samozřejmě hned začali psát o připravovaném motorovém programu, jiní alespoň o sponzorství a využívání továrny, včetně větrného tunelu, v Kolíně nad Rýnem. Opatrnější nebo realističtější zahraniční média píší pouze o další technické spolupráci, například při produkci vozu, s čímž Haasu nadále pomáhá Dallara, což by samozřejmě později mohlo a nemuselo vést k rozšíření spolupráce. Ale přebudovat to, co by z malého Haasu zbylo po odseknutí od Maranella na tovární tým, to by bylo na opravdu dlouhé lokty.

Kromě toho má Haas také starosti s bývalým titulárním sponzorem Uralkali, kterému vypověděl smlouvu hned po ruské invazi na Ukrajinu. Švýcarský soud rozhodl, že americký tým pouze využil svého práva chránit své dobré jméno, které měl zakotveno ve smlouvě. Avšak z vyplaceného sponzorského příspěvku pro sezonu 2022 si smí nechat pouze alikvotní část k 4. březnu 2022 a splnit si všechny starší závazky vůči ruskému výrobci hnojiv. Pro Haas to znamená vrátit mastných 9,000,000 amerických dolarů a doručit Uralkali jeden monopost sezony 2021. Mělo se tak stát v těchto týdnech, nicméně Uralkali vydalo tiskové oznámení, ve kterém píše, že Haas s ním nekomunikuje.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Haas

Zdroj: Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama