clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Systému KERS zvoní umíráček

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 25.7.2008, 12:00

počet komentářů: 0


Se systémem obnovy energie (KERS) je konec ještě dříve než se vůbec zrodil. Jak jsme informovali zde, po dvou incidentech u Red Bullu a BMW techničtí lídři pochybují, zda dokáží systém vyladit tak, aby byl použítelný již od prvního závodu příští sezony.

Jenomže i kdyby se povedlo systém vyladit tak, aby byl použitelný a nepředstavoval velké riziko, právě bezpečnost bude stát za pádem KERSu ještě před Velkou cenou Austrálie 2009.

Během testů v Jerezu dostal jeden z mechaniků BMW zásah elektrickým proudem poté, co se dotknul vozu osazeného systémem KERS po návratu z dráhy. Největší problém představují baterie, bez kterých se KERS neobejde, a s tím spojená velká napětí a rizika spojená s elektrickým proudem obecně.

Ovšem zatímco inženýři mohou systém vyladit tak, aby nebyl nebezpečný pro mechaniky na voze pracující, jen těžko se jim povede zavést rozumná opatření zejména v případě havárií, při kterých vůz může doznat významných poškození.

V případě nehod pak s vozem manipulují zejména traťoví maršálové, v drtivé většině připadů nadšenci z řad dobrovolníků, kteří jen těžko mohou před každou velkou cenou absolvovat odborné školení, které by je na zacházení s vozem mohlo připravit. Nehledě na skutečnost, že v případě havarovaného vozu lze jen stěží odhadnout následky.

S ohledem na míru rizika pak FIA v žádném případě nemůže systém KERS nasadit do ostrých závodů, dokud nebude dosaženo přijatelné úrovně bezpečnosti. S ohledem na složitost celé situace a investice s tím spojené je hodně pravděpodobné, že systému KERS zvoní umíráček.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama