Systému KERS zvoní umíráček |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Se systémem obnovy energie (KERS) je konec ještě dříve než se vůbec zrodil. Jak jsme informovali zde, po dvou incidentech u Red Bullu a BMW techničtí lídři pochybují, zda dokáží systém vyladit tak, aby byl použítelný již od prvního závodu příští sezony. Jenomže i kdyby se povedlo systém vyladit tak, aby byl použitelný a nepředstavoval velké riziko, právě bezpečnost bude stát za pádem KERSu ještě před Velkou cenou Austrálie 2009. Během testů v Jerezu dostal jeden z mechaniků BMW zásah elektrickým proudem poté, co se dotknul vozu osazeného systémem KERS po návratu z dráhy. Největší problém představují baterie, bez kterých se KERS neobejde, a s tím spojená velká napětí a rizika spojená s elektrickým proudem obecně. Ovšem zatímco inženýři mohou systém vyladit tak, aby nebyl nebezpečný pro mechaniky na voze pracující, jen těžko se jim povede zavést rozumná opatření zejména v případě havárií, při kterých vůz může doznat významných poškození. V případě nehod pak s vozem manipulují zejména traťoví maršálové, v drtivé většině připadů nadšenci z řad dobrovolníků, kteří jen těžko mohou před každou velkou cenou absolvovat odborné školení, které by je na zacházení s vozem mohlo připravit. Nehledě na skutečnost, že v případě havarovaného vozu lze jen stěží odhadnout následky. S ohledem na míru rizika pak FIA v žádném případě nemůže systém KERS nasadit do ostrých závodů, dokud nebude dosaženo přijatelné úrovně bezpečnosti. S ohledem na složitost celé situace a investice s tím spojené je hodně pravděpodobné, že systému KERS zvoní umíráček. Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama