clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Jezdecká složení 2009 - výhled

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 29.8.2008, 18:35

počet komentářů: 0


Formule 1 se nachází v poslední třetině sezony a spekulace ohledně jezdeckých složení na příští rok jsou o poznání klidnější než v minulých letech.

Je to také dáno skutečností, že všichni skutečně čekají na to, jak se rozhodne Fernando Alonso. Právě dvojnásobný šampion je tím, kdo může významně ovlivnit pohyb na trhu jezdců.

Možností ale není  příliš mnoho, spousta jezdců má buď smlouvy nebo jsou již potvrzeni. Týmů, kam by Fernando Alonso chtěl jít, také mnoho není. Podle všeho má již nějaké dohody uzavřené s Ferrari, ale až od roku 2010.

Příští rok u Ferrari zůstávají Felipe Massa a Kimi Räikkönen, oba mají uzavřené smlouvy, ačkoli Räikkönena svět formule 1 znechucuje natolik, že je to znát letos i na dráze.

BMW nic nepotvrdí ještě nějakou dobu, byť má Nick Heidfeld smlouvu na příští rok a u ROberta Kubici již využilo své opce, ačkoli to Mnichov neoznámil. V případě Heidfelda ale existence smlouvy nic neznamná. Mario Theissen, pokud bude přesvědčen, že je to ve prospěch týmu, jeho služby buď pronajme jinde, nebo jej nechá stát mimo auto, i kdyby jej měl platit (viz Jacques Villeneuve a jeho nahrazení Kubicou).

Renault je ještě větší záhadou. Francouzská automobilka čeká na Alonsovo rozhodnutí a není si jistá, zda chce Nelsona Piqueta. Ten má totiž pozici vedle Alonsa hodně těžkou. Tady si netroufá zatím odhadovat ani náš magazín, byť se Formule.cz ptá, kam by Alonso šel. Jeho jedinou možností je roční angažmá u Hondy, kde by o místo přišel Rubens Barrichello.

Oproti tomu Williams má jasno, tam zůstává Nico Rosberg a díky Toyotě také Kazuki Nakadžima, leda by Nakaždima zamířil přímo do Toyoty. To by pak do Williamsu šel opačným směrem Timo Glock.

Ještě jasnější je situace u Red Bullu, jak Mark Webber tak Sebastian Vettel již byli potvrzeni a neoficiálně u Toyoty zůstávají také Jarno Trulli a Timo Glock, ale oba dva mají smlouvu, takže zde důvod ke změnám není.

Horkými sedačkami jsou místa u Toro Rosso coby žádaná vstupní brána pro mnohé. Okruh kandidátů se ale zúžil na Sébastiena Buemiho a Bruna Sennu. Spolumajitel týmu Gerhard Berger usiluje o Sennu, zatímco druhý šéf (od Red Bullu) Franz Tost a poradce Red Bullu Helmut Marko prosazují Buemiho.

Oba u Toro Rosso určitě neskončí, stáj to myslí s formulí 1 vážně, a tak jeden z jezdců musí být zkušeným závodníkem formule 1. Sébastien Bourdais zatím neoslnil, což je dáno také velkým stínem Sebastiana Vettela, který jej na něj hází. Není však vyloučeno, že by si místo mohl udržet. V souvislosti s Toro Rosso se hovoří i o Takumu Satovi nebo Antohnym Davidsonovi, kteří se před Tureckem kvůli odchodu Super Aguri ocitli bez angažmá.

U indického týmu Force India nemají dvakrát důvod jezdce měnit, což již naznačil šéf Force India Vijay Mallya. Podobně Hamilton a Kovalainen jsou u McLarenu potvrzeni.

FERRARI
Kimi Räikkönen (Finsko)
Felipe Massa (Brazílie)

BMW
Robert Kubica (Polsko)
Nick Heidfeld (Německo)

RENAULT
Fernando Alonso (Španělsko), nenahradí-li u Hondy Barrichella
???

WILLIAMS
Nico Rosberg (Německo)
Kazuki Nakadžima (Japonsko)

RED BULL
Mark Webber (Austrálie)
Sebastian Vettel (Německo)

TOYOTA
Jarno Trulli (Itálie)
Timo Glock (Německo)

TORO ROSSO
???
???

HONDA
Jenson Button (Velká Británie)
Rubens Barrichello (Brazílie), nevystřídá-li jej Alonso

FORCE INDIA
Giancarlo Fisichella (Itálie)
Adrian Sutil (Německo)

McLAREN
Lewis Hamilton (Velká Británie)
Heikki Kovalainen (Finsko)

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Franchitti získal pole position pro zítřejší finále - 9.10.2009
První řada na Mid-Ohio: znovu Briscoe a Wilson - 8.8.2009
Premiéra v modrém - 24.7.2009
Dráha 12/30 volná! - 24.7.2009
Joie Chitwood odchází z vedení Indianapolis Motor Speedway - 21.7.2009

Reklama