clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Tajemstvím nového Ferrari má být uchycení motoru

vydal: Tomáš Hurt
zveřejněno: 10.2.2010, 19:30

počet komentářů: 0


Tajemstvím nového monopostu Ferrari má být údajně unikátní úhel pro uchycení motoru. Francouzský Auto Hebdo a italská La Gazzetta dello Sport tvrdí, že osmiválec vozu F1 je připevněn pod úhlem 3,5 stupně.

Takovýto náklon k předku vozu byl již ve formuli 1 použit v roce 1979 ve voze Arrows A2. O 31 let později by tento návrh mohl poskytnout značně zvýšené množství proudícího vzduchu pod vozem pro lepší efektivitu sofistikovanějšího a většího dvojitého difuzoru.

"Nové Ferrari má velmi zajímavá mechanická řešení, většina tajemství je schována pod kapotou," řekl technický ředitel Aldo Costa.

Podle spekulací by inovativní řešení na voze Ferrari mohlo poskytnout až několik desetin sekundy na kolo.

Šéfdesigner Nikolas Tombazis připustil: "Difuzor je nejdůležitější součást. K maximalizaci výkonu jsme překopali zadní část vozu a lépe integrovali rozdílné komponenty. V F10 je difuzor mnohem větší a efektivnější než v předešlé sezóně."

Stinnou stránkou tohoto řešení by mohlo být ovládání vozu, jelikož by se zvýšilo těžiště v zadní části monopostu.

Zdroj: One Stop Strategy, Foto: Ferrari

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari má nového titulárního sponzora - 29.4.2024
Sainz byl lepší, přiznal Leclerc - 25.3.2024
Verstappenova závada přihrála Ferrari dvojitý triumf - 24.3.2024
Velká výměna Ferrari a Mercedesu - 21.3.2024
Bearman si zasloužil místo ve F1 - 10.3.2024

Reklama