V úvodní kvalifikaci nejrychlejší Bourdais, peugeoty v čele
vydal:
Pavel Fabry
zveřejněno:
10.6.2010, 01:35
počet komentářů:
0
Sébastien Bourdais zajel nejrychlejší čas úvodní kvalifikace na 78. ročník čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, přičemž prototypy Peugeot obsadily první čtyři místa.
Vozy domácí značky už ve volném tréninku prokázaly svou rychlost a především převahu nad největšími konkurenty, vozy Audi R15 Plus.
Dvouhodinovou kvalifikaci, která byla ovšem přibližně o třetinu ochuzena kvůli červeným vlajkám, začal nejrychleji Nicolas Lapierre se soukromým dieselovým peugeotem v barvách týmu ORECA. Stéphane Sarrazin a Sébastien Bourdais jej zprvu nedokázali překonat.
Soukromý peugeot týmu ORECA byl ale brzdy vyřazen ze hry. Lapierre totiž po svém rychlém kole zastavil v Arnage s vyschlou nádrží.
Jenže až do druhé červené fáze zůstávala tato posádka v čele. Pak ale zaúřadovaly tovární peugeoty, které se postupně vydaly na trať. A všechny tři tovární peugeoty se také posunuly na první tři místa, přičemž Bourdais dokázal stlačit hodnotu nejlepšího času už na 3:19.711.
Druhý skončil Alexander Wurz, i přesto, že vzdal svůj poslední pokus. Na třetím místě se umístil Sarrazin s vozem č.1.
Audi na koncert Peugeotu nedokázalo odpovědět. Jejich nejlepším vozem se tentokrát stala posádka č.9, tedy Rockenfeller/Dumas/Bernhard, kteří zajeli čas 3:23.578, tedy o 3.867s pomaleji než Bourdais. To stačilo pouze na páté místo. Šestí skončili Fassler/Lotterer/Treluyer ve voze č.8 a překvapivě nejpomalejší z tohoto tria byli McNish/Kristensen/Capello s vozem č.7.
Allan McNish k formě Audi řekl: "S takovouhle ztrátou nejsme v pozici pro boj o pole position."
Nejlepšími benzinovými protorypy byly opět vozy Lola Aston Martin. Na osmém, devátém a desátém místě se poskládaly v pořadí č.007, č.009 a č.008.
Ve třídě LMP2 měla smůla posádka vozu č.12 týmu Rebellion Racing, která musela kvalifikaci vynechat kvůli prasklinám na zavěšení.
Nejrychlejší čas kategorie si tak na své konto připsala posádka týmu Strakka Racing, Watts/Kane/Leventis. O sekundu pomalejší pak byli Brabham/Franchitti/Werner s vozem Highcroft HPD.
Jan Charouz byl tím, který s vozem Oak Pescarolo stanovil nejrychlejší čas, jeho posádce to stačilo na čtvrté místo v LMP2.
Ve třídě GT1 nadále kralovala trojice Tomáš Enge/Christoffer Nygaard/Peter Kox z týmu Young Driver Aston Martin Racing. Druhé posádce ve třídě, trojici Grosjean/Mutsch/Hirschi nadělili dvě sekundy.
Mezi slabšími GT vozy byli nejúspěšnější Gianmaria Bruni/Jaime Melo/Pierre Kaffer, kteří se se svým časem dostali pod hranici čtyř minut na konečných 3:59.233. Ve zbytku kvalifikace ale posádka týmu Risi Competizione musela strávit v boxech, jejich Ferrari F430 totiž postihly problémy s převodovkou.
Kvalifikace byla dvakrát přerušena červenými vlajkami, v obou případech se o ně postaraly vozy třídy GT2. Nejprve se v úseku Indianapolis roztočilo porsche č.88 týmu Felbermayr, podruhé šlo o havárii Matiase Russa s vozem Ferrari F430 č.96 týmu AF Corse v zatáčkách Porsche.