Epilogické loučení s mezinárodními šampiony jako překvápkem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Martin Straka počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Taky vás to tak štve? Co? No přeci konec sezony. Sakra. Mě teda fest, ale co už s tím. Fňukat tady nebudeme, no ne? Ono i v zimě se dá motorsportu věnovat. Já se třeba chystám brouzdat svým archivem a postupně z něj semka leccos dávat. Epilog, to je už od roku 1999 brněnská lahůdka na konec roku okruhové scény. Původně šlo o volnou čtyřhodinovku s poutavým názvem Pilsner Urquell Night Drive. Současný formát, bitva na šest hodin, z níž polovina je mistrovská, nabízí srovnání se stejně dlouhým závodem na Vallelunze nedaleko Říma. Oba podniky mají svůj kredit a je běžné, že v české i italské bitvě startují stejní závodníci či stejné závodní káry. Mortara a Rast, šok na startu Nastoupili v kvartetu s Jiřím Janákem a slovenským mistrem Filipem Sládečkou. Čtveřice jela s Audi A4 DTM a skončila třetí za mercedesy z týmu loučícího se Antonína Charouze. Po mistrovských třech hodinách i celkově. „Prožívám hned několik premiér,“ vyprávěl třiadvacetiletý Edo, rodák ze Ženevy a držitel italského a francouzského občanství. „Jsem poprvé v Brně, nikdy jsem nezávodil se střechou nad hlavou a už vůbec ne ve tmě.“ Na dotaz, co je pro něj z novinek nejtěžší, odpověděl bez váhání: „Tma! Je to hrůza. Než jsem si zvykl, doslova jsem hledal zatáčky.“ Stejně jako Mortara, i o rok starší René Rast dostal start v českém týmu jako dárek. Od tovární sestavy VW Motorsport, která oba piloty podporuje. „Moc příjemná pozornost. DTM je totiž mým největším cílem a každá zkušenost s autem této třídy je pro mě moc důležitá. V pohárových závodech jsem dosáhl dost, hlavně tituly v sériích Porsche, jak v Německu tak letos při formuli 1, proto mířím výš. Doufám, že během zimy angažmá v DTM seženu,“ přeje si Rast. Jakkoli je Mortara formulový specialista, i on by DTM jako svou budoucnost bral. Na jednom ze snímků jsou obě zahraniční hvězdy s Josefem Králem (u stolu kulatého). Pepe, jak pilotovi GP2 z Hradce Králové říkám, má všechny své zdravotní strasti za sebou a těší se na návrat – alespoň za závěr sezony GP2. „Už se nemůžu dočkat a zároveň doufám, že se nám podaří sehnat angažmá ve stejné sérii i pro příští rok. Makáme na tom a vše vypadá slibně,“ říká pilot týmu Super Nova. Díky za pozornost, přeju vám i sobě, ať nám zimní přestávka ubíhá jako parádní závod. Jdu si prohlédnout knihu Ostrava od Viktora Koláře, mého nejoblíbenějšího dokumentárního fotografa a k tomu si pustím Trenta Reznora & NIN. Začneme skladbou Closer. Váš Martin Straka, Týdeník Sedmička
Zdroj: Martin Straka, Týdeník Sedmička, Foto: Martin Straka, Týdeník Sedmička Komentáře ke článku
|
Reklama