clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Team Lotus bude pokračovat v zeleno-žlutém zbarvení

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 13.12.2010, 23:40

počet komentářů: 0


Team Lotus zůstane v roce 2011 u svého zeleno-žlutého zbarvení. Jeho šéf Tony Fernandes totiž řekl, že by bylo směšné mít ve Formuli 1 dva týmy, jejichž vozy by byly vyvedeny v černých a zlatých barvách.

Právě tato kombinace byla původním záměrem Teamu Lotus, jenže společnost Lotus Cars nedávno koupila podíl v týmu Renault a rozhodla se používat v příštím roce stejné zbarvení.

Fernandes sice tvrdí, že i přes spojení Lotus Cars a Renaultu zůstane jeho tým u názvu Team Lotus, nehodlá ale "dětinsky" bránit stejné zbarvení.

Ke spojení Lotus Cars a Renaultu Fernandes řekl: "Nemám problém s tím, aby ve startovním poli byly dva Lotusy. Ale myslím, že by bylo směšné, kdybychom oba měli černo-zlaté zbarvení, a mohu vám sdělit, že co se zbarvení týče, své plány změníme.

Prohlásili jsme, že budeme jezdit s černou a zlatou, ale nebudu se chovat tak dětinsky, abych tvrdil, že jsme si to vybrali jako první, takže to budeme mít za každou cenu. Oni si svůj vůz nabarvili načerno a nazlato, v tomto směru dali svůj záměr jasně najevo, tak budiž.

Ale ono to bude lepší, dostal jsem nějaké zprávy od lidí, kteří mi říkali, že černá a zlatá by evokovala značku výrobce cigaret. Já jsem ani nevěděl, že JPS (John Player Special) se stále prodávají ve Spojeném království a různých částech Commonwealthu. Takže, potřebuji tuto kontroverzi? Ne.

A po oznámení FIA o nových motorech pro rok 2013, což znamená, že Formule 1 bude zelená, takže, jaká je lepší barva než zelená? Tak jsme zkoušeli své fanoušky a řada z nich nám řekla, že bychom měli zůstat u zelené a žluté. Takže jsem si na 99 procent jistý, že budeme mít zelenou a žlutou."

Fernandes nicméně vyjádřil určité zklamání z toho, že po úspěšné úvodní sezóně se společnost Lotus obrátila k jeho týmu zády.

O rozhodnutí Lotus Cars Fernandes řekl: "Mou první reakcí bylo samozřejmě zklamání. Původně jsme dostali zmocnění na pět let, abychom šli a vytvořili tým Formule 1.

V malajském tisku se objevily nějaké zprávy o tom, že byl Proton zklamaný z naší výkonnosti, což je jedním z důvodů, proč to s námi vzdali. Nechápu, jak někdo při vší úctě mohl očekávat, že bychom letos bojovali v první polovině pole, nebo i na začátku té druhé poloviny, vzhledem k tomu, že jsme byli přijati až v září.

Já si stojím za tím, že jsme si letos vedli velmi dobře a myslím, že 99 procent paddocku s by s tím souhlasilo, když uvážíme, na čem jsme začínali. Postavili jsme prvotřídní tým, tým, který zvládne zastávku v boxech stejně rychle jako Ferrari. Vedli jsme si dobře, měli jsme dobrý motorhome a na trati naši dva jezdci podávali dobré výkony.

Byli jsme nejlepším z nových týmů. Měli jsme dva dobré jezdce a Heikki Kovalainen řekl, že zažil svou nejlepší sezónu ve Formuli 1, což je skvělý důkaz, od jezdce, který závodil pro McLaren a Renault. Jsem tedy trochu zklamaný, že jsme nedostali šanci.

Logicky bych řekl, že jsme mohli dohromady vytvořit skvělou značku. Myslím, že pokud letos někdo řekne, že jsme Lotusu nepomohli, pak bych řekl, že je trochu pomatený, protože jsme mu pomohli. A reakce veřejnosti nás v tom velice silně podporuje. Takže bych řekl, že kdybychom měli čas, postavili bychom něco dobrého a perfektním scénářem by pro mě bylo sloučení nás dvou se stejným odhodláním."

Fernandes dodal, že bude nadále podnikat soudní kroky za cílem objasnit právo používat značku Team Lotus, jejíž práva vlastní. Výrazně jej přitom podporují fanoušci týmu.

"Lidi si nezískáte přes noc," řekl. "Tahle podpora, kterou máme, byla vybudována za celý rok.

Jak vždycky říkám, věci potřebují čas a musí být provedeny řádně. Nemůžete rovnýma nohama skočit do nějaké značky. Pokud se podíváte na celou strategii mého podnikání, vždycky jsem věřil v růst od základu. Základy to chce a chce to také strategii. Nemůžete rovnýma nohama do něčeho skočit a říct, že je to vaše.

Lidé už nejsou hloupí a já si myslím, že důvodem té podpory je, že lidé vidí, že se snažíme něco udělat správným způsobem.

Já nejsem Colin Chapman a nikdy nebudu. On je legenda a my ho nemáme v úmyslu napodobovat, ale všechno, co dělal, děláme také my. On to postavil od píky, ne, že se do něčeho finančně vložil. Musíte mít značky, které lidi milují. Je tu velká konkurence a lidé musí mít respekt k tomu, co děláte."

Zdroj: Autosport, Foto: Lotus

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Grosjean měl vyhrávat závody, míní Boullier - 14.1.2021
Lotus Evija má 1,5 MW - 17.7.2019
Lotus Exige slaví jubilea - 14.7.2018
V hlavní roli: třída GT3 – 10. díl - 8.3.2017
Sørensen: Carmen Jordá byla o 12 sekund pomalejší - 9.2.2016

Reklama