Klasik 1000km de Spa nenabídl mimo nepříjemného děště mnoho |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
K pátému podniku MS značek ve Spa Francorchamps nepřijel začátkem května 1975 ani transportér Renaultu, ani žlutočervený náklaďák Georga Loose. Absence těchto týmů znamenala, že obě Alfy Romeo stáje WKRT neměly de facto vážného soupeře. Francouzi Jabouille a Larrousse dali přednost startu ve formuli 2, Loos do Arden nevzal svůj Gulf-Ford, protože Jochen Mass odmítl na vražedné trati startovat (tak, jak to udělalo i několik dalších jezdců). Starý okruh byl sice poněkud odostřen šikanou před Malmedy, pověstným Masta Kinkem se ale pořád ještě jezdilo rychlostí nad 200 km/h a průměr nejrychljších se pohyboval kolem 250km/h! Každý pilot tedy musel rozhodnout sám pro sebe, zda čerpá tolik uspokojení z perfektního kola, že mu to umožní zažehnat pomyšlení na latentní nebezpečí. Problémy s motivací neměli především jezdci Williho Kauhsena (tedy až na jednu výjimku). Němec světu poprvé prezentoval komerčního sponzora (Campari) a pro kokpit jeho jedničky se mu podařilo angažovat vedle Artura Merzaria domácí suprehvězdu Jackyho Ickxe (Laffite také startoval ve formuli 2). Z třílitrů nastoupily v Belgii již jen dvě Porsche Reinhola Joesta, jediný 908-turbo Dr. Dannesburgera a osamocený Ligier. Nejrychlejší kvalifikace byl Derek Bell (WKRT-Alfa) - na papíře tedy bylo všechno jasné. V den závodu pršelo a pořadatel se rozhodl zkrátit distanci podniku na 750km. K radosti publika si Pescarolo a Ickx od prvního metru závodu rozdali duel na ostří nože. Po dvou hodinách začalo silněji pršet a většina pole vyměnila intermediates za pneu do deště – ne tak vybičovaný Ickx. Belgičan kalkuloval s tím, že liják poleví a zůstal na trati s nevhodným obutím. Jeho kalkulace vyšla a mohl později předat vůz Merzariovi s velkým náskokem. Arturo ale nebyl schopen – nebo nechtěl - držet podobné tempo. Během jeho stintu ho sesterský vůz s Pescarolem s lehkostí dohnal a rozhodně mu ujel. Jednalo se o Artovu odplatu za Ickxovy akce v Barceloně..? Derek Bell a Henri Pescarolo tedy slavili první vítězství sezony, na třetím místě dojel s pěti koly ztráty překvapivě BMW CSL Siegfreda Mullera a Alaina Peltiera. Cesťák v poli prototypů těžil především ze silného lijavce uprostřed závodu, kdy byl Peltier schopen díky váze vozu jezdit stejné časy, jako vedoucí Alfy. Profitoval ale i z technických problémů ostatních třílitrů, které strávily mnoho času v boxech – většinou díky vlhké elektrice. Další pozice obsadily vesměs Porsche Carrera třídy GT. Většina pozorovatelů považovala tento podnik za poslední na původním okruhu Spa-Francorchamps. Bezpečnostní Anti-Spa-lobby příliš zesílila... Start vyšel nejlépe tovární dvojici Leclere-Tambay a zdálo se, že si smolař sezony Michel Leclere konečně jede pro vítězství. Kolega Tampbay „zakopl“ při předjíždění o kolo o Brambillu a Laffite ztratil mnoho času v boxech kvůli problému zapalování. Leclere ale znovu neuspěl: k poločasu závodu se mu rozbil BMW za zády a vítězství tak padlo do klína Jabouillemu na elfu2. Depailler dojel dobrý druhý před Serblinem, Rebaquem, Binderem a Siegristem. Byl ve Spa bez šance: příliš těžký Ligier posádky Migault/Lafosse.
Měl i v Magny Cours smůlu: Michel Leclere na továrním Marchi-BMW 751.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora Komentáře ke článku
|
Reklama