Grand magazín 8/2015 (22. dubna - 6. května) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 23. dubna 24. dubna K naplnění snu italského jezdce závodícího s protézami pomohou tovární piloti mnichovského výrobce Timo Glock a Bruno Spengler. Zkušebním závodem se má stát na konci června jiný vytrvalostní podnik, jenž je také součástí Blancpain Endurance Series, 1 000 kilometrů na Paul Ricardu. Foto: Martin Ševčík 28. dubna Stažením aplikace získají uživatelé přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněným na portálu pořadatele. Kromě časomíry bude možné sledovat také přenosy závodů, byť u nich je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě. Ze stránky šampionátu vedou odkazy do příslušných obchodů (Android, Google play Zde, iOS, iTunes Zde), kde je aplikace ke stažení zdarma. 28. dubna V porovnání s předchůdcem Z06 R GT3 se změny dotknou především propracovanější aerodynamiky vozu i nadále poháněného vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru. Novinka má být dostupná především pro evropské a asijské týmy za cenu okolo 380 000 euro bez daně. Bohužel se jí nedočkají zákazníci za oceánem kvůli zákazu koncernu General Motors (konkurence pro Cadillac ATS). Foto: Martin Ševčík Výsledkový servis ADAC GT Masters (1/8), Oschersleben K úvodnímu podniku na Oscherslebenu se dostavilo celkem dvacet účastníků (jejich seznam naleznete Zde). Mezi nimi se nacházeli také čeští zástupci Tomáš Enge, Jakub Knoll a brněnská stáj Roberta Šenkýře. První závod Důležitý krok k vítězství učinil záhy po startu druhý Engelhart (č. 36, Schütz, Porsche), který ještě před první šikanou připravil o pole position Stolze (č. 7, HTP, Bentley). Přestože se německý mladík propadl až na třetí místo, měl stále vydařenější start než obě audi MS Racingu. Stolla (č. 24) zde otočil Pepper (č. 2, Abt, Audi), pro Dobitsche (č. 100) skončil závod nadobro při proplétání okolo pneumatik bránících krácení dráhy po kontaktu s Wackerbauerem (č. 1, Abt, Audi). Nastalé situace využil Enge (č. 25, Reiter, Chevrolet), který se posunul ze 14. na 11. příčku. Zde vydržel do vystřídání Gavinem. Deset minut před koncem začal dráhu německého okruhu skrápět déšť. S náročnějšími podmínkami si neporadil po chvíli Schmid (č. 8, HTP, Bentley), po jehož nárazu do bariéry vyrazil na okruh bezpečnostní vůz. Ten se postaral o malé rozestupy zbývajících účastníků (úplné výsledky Zde). Letos již němečtí pořadatelé umožnili sledování závodu, byť v okně s menší velikostí. K dispozici je však záznam celého závodu s možností zobrazení na celém monitoru (komentář v němčině, Zde).
Druhý závod Zatímco v sobotu se štěstěna obrátila ke stáji s vozy bentley zády, v neděli slavil tým HTP již s jediným nasazeným vozem úspěch. Druhý vůz byl poničen po havárii předchozího dne, takže se na dráze utkalo pouze 19 vozů. V kvalifikaci nejrychlejší bentley pilotované Bleekemolenem (č. 7, HTP) a mercedes s Ludwigem (č. 21, Zakspeed) překonal v úvodu Keilwitz (č. 66, Callaway, Corvette). Těsnější souboj pokračoval po výměnách, kdy se rychlejšímu Stolzovi (č. 7) se nakonec podařilo zdolat Wirtha (č. 66) až po technických problémech německého soupeře. Vzadu číhal Asch (č. 21, Zakspeed, Mercedes), který se zpočátku snažil zdolat Stolze zaměstnaného pokusy při dobývání čelní pozice. Nevydařený závod čekal na české účastníky, když Gavin (č. 25, Reiter, Chevrolet) poslal za šikanou McDonald´s do bariéry Marionecka (č. 12, Šenkýř, BMW). Gavin se vydal do boxů na výměnu pravé přední pneumatiky, později vůz odstavil. Tomáš Enge ani Jakub Knoll tak po odstoupení obou vozů do závodu již nezasáhli. Zároveň se po kolizi Gavina s Marioneckem na chvíli objevil na dráze bezpečnostní vůz. Úplné výsledky nedělního závodu naleznete Zde. Záznam nedělního klání naleznete Zde. Rozpačité pocity nad průběhem víkendu vyjádřil Enge v tomto článku Zde.
International GT Open (1/8); Paul Ricard Do Francie dorazilo celkem 14 účastníků, dva vozy byly nasazeny v amatérské třídě. Přesně polovina startovního pole patřila vozům Ferrari 458 (AF Corse, Baporo, Kessel, Villorba). Druhou polovinu tvořil Mercedes SLS (Lechner), Lamborghini Gallardo (AERT), Audi R8 (Parker), Corvette Z06 (Solaris), ojedinělé Maserati Granturismo MC3 (Swiss) anebo s dvojicí vozů McLaren 650 S (Teo Martín, Kox). 70´´ závod Úvodní závod se odehrál v režii týmu Villorba, kdy nejrychlejší muž v kvalifikaci Balzan (č. 3, Ferrari) dokázal využít také pozdější chyby Ramose (č. 2, Teo Martín, McLaren) k vybudování náskoku pro svého kolegu. Střídající Benucci postupně přišel až o tři čtvrtě minutovou výhodu po stíhací jízdě Parenteho (č. 2), ve vedení zůstal i po odmávání šachovnicovým praporkem. Úvod byl poznamenán hodinami MacLeoda (č. 24, Parker, Audi) anebo poničeným zavěšením Aicarta (č. 15, Baporo, Ferrari). V osmém kole se Giammaria (č. 90, AF Corse, Ferrari) propracoval na čtvrtou příčku za cenu otočení Broniszewskeho (č. 11, Kessel, Ferrari). Pozdějším trestem průjezdu boxy se propadl z druhé na čtvrtou pozici. Úplné výsledky závodu naleznete Zde. 60´´ závod Do nedělního závodu nastoupil pouze tucet účastníků. Chybělo unikátní Maserati (Swiss) anebo jediné Audi (Parker) v poli. Další vůz (Mercedes týmu Lechner) odstoupil hned v prvním kole po kolizi s ferrari týmu Villorba pilotované Benuccim. Také ve druhém klání se musela posádka týmu Teo Martín Parente/Ramos (č. 2, McLaren) spokojit s druhým místem – i přes vybojování dvouminutového náskoku. Tentokráte bylo rychlejší jedno z ferrari týmu AF Corse pilotovaní dvojicí Rugolo/Lathouras. Výsledky nedělního závodu naleznete Zde. Očekávané události 9. - 10. května - Blancpain Sprint Series (2/7); BGTS (3/12), Brands Hatch Druhého víkendu se zúčastní, alespoň dle současné verze startovní listiny, stejný počet účastníků jako ve Francii. Třináct posádek bude soupeřit v celkovém hodnocení, čtyři v kategorii smíšených posádek a dvě ve třídě pro závodníky do 25 let se stříbrnou licencí. Až na jednu výjimku budou shodní také aktéři. Ve třídě smíšených sestav nahradí porsche týmu Fach Auto bmw stáje Triple Eight. Přenos kvalifikace a závodů můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Také během tohoto víkendu bude program nepatrně odlišný, tentokráte s oběma závody během neděle. V případě stanice Eurosport se nyní nebude jednat o přímý přenos.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 9. - 10. května - International GT Open (2/8); Estoril Oznámením zástupu nových zájemců (Novadriver – Audi, Balfe – Ferrari, Sports and You – Mercedes a pohárové vozy Porsche 2x, Lamborghini 1x) dojde k překonání účasti pouhých čtrnácti aktérů úvodního podniku. Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 23. - 24. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/12), Silverstone Foto: Martin Straka Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Speedweek, GT Eins, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Tomáš Krejčík Komentáře ke článku
|
Reklama