clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Napětí se blíží vrcholu

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 30.11.2017, 14:06

počet komentářů: 0


Formule E vstupuje do čtvrtého dějství své zatím krátké historie. Posledního před vpravdě revoluční změnou, která nás čeká s příchodem nových technických předpisů v šampionátu 2018/19. Na rošt úvodního dvojzávodu se tento víkend v Hong Kongu opět postaví dvacet pilotů z deseti týmů.

Zřejmě nejvýznamnější změnou je oficiální tovární účast Audi, která převzala aktivity Abtova týmu. Jezdecká sestava stáje nicméně zůstává nezměněná. Opět ji tvoří obhájce titulu Lucas di Grassi a Daniel Abt. Za nejvážnější konkurenty čtyř spojených kruhů jsou považováni jezdci Renaultu e.dams Sébastien Buemi a Nico Prost a také ambiciózní indické Mahindry Nick Heidfeld a Felix Rosenqvist. Sebevědomím hýří také DS Virgin, spoléhající především na ostříleného Sama Birda.

Přestupem roku je bezesporu příchod Nélsona Piqueta juniora k Jaguaru. Vítěz prvního ročníku Formule E má pomoci renomované značce se v její druhé sezoně odlepit ode dna, kde zatím přebývala. Dosavadní mizérii chtějí překonat také Andretti Team a Dragon Jaye Penskeho.

Ve startovním poli je pět nováčků. Skutečně velké jméno se mezi nimi nenachází, nepočítáme-li pravděpodobně jen jednorázovou účast Kamuje Kobajašiho. Příchod matadorů WEC Neela Janiho či Andreho Lotterera však bude určitě obohacením.

Kalendář obsahuje celkem čtrnáct položek v jedenácti destinacích (v Hong Kongu, New Yorku a Montrealu se pojede dvakrát). Premiéru si seriál odbude v Santiagu de Chile, Římu a Curychu. Čeští fanoušci to budou mít nejblíže do Berlína (19. května 2018).

Formát jednotlivých e-prix se nemění. Vše, tedy dva tréninky, kvalifikace rozdělená do dvou skupin, Super Pole i vlastní závod, se uskuteční v průběhu jediného dne. Vozy ale budou disponovat výkonem 180 kW místo dosavadních 170 kW. Takzvaný FanBoost, krátkodobé zvýšení výkonu přidělované na základě internetového hlasování, vzroste ze 180 kW na 190 kW. Naposledy se bude v polovině jízdy přesedat kvůli nedostatečné kapacitě baterií z jednoho monopostu do druhého.

Drobné úpravy se dočkal bodovací systém. Nadále skóruje prvních deset v cíli (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) a bonus v podobě dalších tří bodů získává držitel pole position. Bod za nejrychlejší kolo ovšem bude nově přidělen jen tomu účastníkovi, který bude klasifikován do desátého místa.

Dobrou zprávou je, že se Formuli E dostává konečně i důstojné televizní prezentace. Práva totiž zakoupil Eurosport. Klání z Hong Kongu bude přenášet live na svém prvním programu v sobotu i neděli vždy od 8 hodin. Předtím od 7 hodin odvysílá záznam kvalifikace.

Fakta o e-prix Hongkongu:

Délka trati: 1,86 km

Počet zatáček: 10

Nejrychlejší kolo – kvalifikace: 1:03,099 (Nélson Piquet junior – 2016)

Nejrychlejší kolo – závod: 1:02,974 (Felix Rosenqvist – 2016)

Předchozí vítěz: 2016 – Sébastien Buemi (Renault e.dams)

Zdroj: formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Týmová spolupráce dovedla jezdce Jaguaru k dvojitému triumfu - 27.4.2024
Wehrlein prvním dvojnásobným vítězem v sezoně - 14.4.2024
Rowland slavil vítězství i posun do čela šampionátu, Da Costa se radoval předčasně - 13.4.2024
Legendární značka vstane z mrtvých - 30.3.2024
McLaren poprvé vítězí ve formuli E - 16.3.2024

Reklama