clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Motokárový šampionát je otevřen i pro veřejnost

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 2.3.2005, 08:45

počet komentářů: 0


text: Viktor Beran
 
Vážení čtenáři a fandové motokár!
 
Jak jste se již mohli dozvědět z předcházejícího článku – jsou to opravdu neskutečné čtyři roky, co se dala dohromady parta fandů motoristického sportu a začala se pravidelně prohánět po motokárových půjčovnách.
Zprvu to bylo takové nepravidelné poměřování se, kdo zajede rychlejší čas okruhu, ale brzy se z toho vyvinula regulérní celoroční soutěž, s tváří opravdového závodění kolo na kolo.
 
A zde nemůžu jinak, než vzdát veliký dík Tomáši Richtrovi, který dal celému vznikajícímu šampionátu tvář a dokázal ustát i některé krize (co jsem se ho napřesvědčoval aby pokračoval) a udržel vše pohromadě a funkční až do dnešního dne. Koneckonců ani v F1 to není tak idylické, jak by se mohlo na první pohled zdát…
 
Přesně dne 26.3.2005 tedy startuje již 5.ročník seriálu Formule.cz CUP. Ptáte se jak je to možné, když web formule.cz právě oslavil první narozeniny ? Je pravda, že seriál za ty čtyři roky změnil několikrát název (ať už z důvodů sponzorů nebo jiných), ale parta lidí okolo zůstala takřka neměnná a smysl přátelských setkání a sportovního zápolení také.
 
Nicméně vše se vyvíjí a naše soutěž také. Po vzoru F1 jsme pro tento rok sáhli k úpravě pravidel a věřím, že provedené změny se během roku osvědčí. O důvodech těchto změn se zde nebudu rozepisovat, jen zmíním, že většina byla vynucena možnostmi českých okruhů a půjčoven motokár.
 
Pro představu zde uvádíme výňatek z pravidel pro rok 2005:
 
Účastníci závodu
 
a) Pro každou sezónu je vyhlášena soupiska celoročně přihlášených týmů a jejich jezdců.
Počet týmů pro celoroční soupisku je šest. V případě možnosti startu více týmů (dle možností jednotlivých okruhů) může být startovní listina doplněna o další „nepravidelné týmy“.
 
b) Přihlášení do jednotlivého závodu probíhá ve dvou fázích.
Nejprve je vyhlášeno přihlašování týmů z celoroční soupisky s daným datem uzávěrky.
Po uplynutí uzávěrky je vyhlášeno přihlašování dalších volných jezdců a týmů.
 
 
Systém šampionátu
 
a) Šampionát se skládá ze dvou vzájemně provázaných soutěží:
    1.- „Šampionát jednotlivců“, 2.- „Šampionát týmů“.
    Výsledky všech závodů v sezóně se započítávají do obou soutěží.
 
b) Do závodů musí vždy za přihlášený tým nastoupit minimálně jeden ze stálých jezdců týmu a pouze jeden náhradník.
 
c) Sprint jednotlivců je složen ze dvou závodů. Každý závod se skládá ze tří rozjížděk do kterých nastoupí vždy jen jeden člen týmu, to znamená, že v jednom závodě (3 rozjížďky) může být tým zastoupen pouze jedním jezdcem. Rozjížďky obou závodů se pravidelně střídají.
Volba nasazení jezdců do závodů je plně na strategii týmů ale musí být pořadateli oznámena minimálně 5 minut před startem první jízdy.
 
d) Vytrvalostní závod týmů trvá 180 minut (případně 2 x 90 minut) a během jízdy se musí oba členové týmu vystřídat, přičemž minimální doba mezi jednotlivými střídáními je 10 minut.
Minimální počet střídání během tříhodinového vytrvalostního závodu je 5 .
V případě závodu 2 x 90 minut se za střídání považuje i vystřídání při startu do druhé jízdy.
Každý jezdec týmu může v součtu odjet maximálně 100 minut.
 
 
Bodování
 
a) Základní bodování je systémem: 10, 8, 6 bodů (za první, druhé a třetí místo) a dále 4,3,2, případně 1 bod (pro 4, 5, 6 a 7.místo).
 
b) Pro sprint jednotlivců platí následující:
Za každou odjetou jízdu budou jezdci ohodnoceni takzvanými pomocnými body:
  • za první místo - 10 bodů
  • za druhé místo - 8 bodů
  • za třetí místo - 6 bodů
  • za čtvrté místo - 4 body
  • za páté místo - 3 body
  • za šesté místo - 2 body
  • za sedmé místo - 1 bod
Každému jezdci se škrtne jeho nejhorší výsledek a součtem dvou zbývajících vznikne celkové pořadí. V případě rovnosti bodů rozhoduje nejprve lepší umístění a poté rychlejší čas na kolo.
Vzniklé závěrečné pořadí je ohodnoceno dle základního bodovacího systému - viz bod a).
Tyto body jsou zapsány do celoroční tabulky šampionátu ke každému zúčastněnému jezdci
– tedy i jezdcům z náhradních nebo doplňujících týmů.
Do tabulky šampionátu týmů se zapíše součet bodů obou jezdců konkrétního týmu.
 
c) Pro vytrvalostní závod týmů platí:
Týmy jsou na základě pořadí v cíli závodu ohodnoceny dle základního bodovacího systému
– viz bod a).
Oběma jezdcům týmu se započte do tabulky jednotlivců stejný počet bodů – a to dle výsledku týmu (tzn. 10,8,6,4,3,2..).
Body budou započteny i náhradním jezdcům nebo doplňujícím týmům.
 
 
Vzhledem k tomu, že pro letošní rok má soupiska pouze šest týmů, je v tuto chvíli takřka plná. Nicméně nic není ztraceno a několikaleté zkušenosti mi říkají, že během roku může do šampionátu zasáhnout i 8 až 10 týmů.
Koneckonců je na to myšleno i v pravidlech pro tento rok a nikde není psáno, že kdo začne třeba až od třetího závodu, že nemůže na konci roku třímat v rukou pohár po vítěze. Proto v případě seriózního zájmu nás neváhejte kontaktovat na níže uvedených emailových adresách. Rádi vám zašleme kompletní znění pravidel a dohodneme s vámi případnou účast v samotných závodech.
 
Pokud jste dočetli až sem, děkuji za vaši pozornost a těším se na setkání se starými známými i případnými nováčky na závodní dráze.
 
Kontakty:
Viktor Beran (viktor@formule.cz), Zdeněk Balcar (zdenda@formule.cz)

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FORMULE.cz CUP na okruhu v Žebráku - 25.7.2007
Chcete na vlastní kůži zažít pocity závodního pilota? - 30.1.2007
Motokárový šampionát zná absolutní vítěze - 11.12.2006
Loučení s modřickou tratí - 11.10.2006
Motokárové babí léto - 19.9.2006

Reklama