Generálka byla Hamiltonovou záležitostí |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jako největší favorit nastoupí do dnešní kvalifikace v Silverstone Hamilton. Jeho úhlavního soupeře Vettela zbrzdily zdravotní problémy. Podmínky panovaly doslova ideální – obloha téměř bez mráčků, slabý větřík, teplota vzduchu 23 a asfaltu 39 stupňů. McLaren počátek seance zasvětil aerodynamickým měřením. Ostatním se do instalačních kol moc nechtělo. Během nich nebyl Verstappen, dohánějící páteční manko, spokojen s funkčností převodovky. Zpětně byl ubezpečen, že jen špatně zařadil. Plných dvanáct minut uběhlo, než jsme se dočkali relevantního času v Räikkönenově podání – 1:27,9. Vettel za ním zaostal o tři, Verstappen o třináct desetin sekundy. Sotva se trénink dostal trochu do obrátek, byl přerušen. Hartley těžce havaroval v zatáčce Brooklands. Rádiem ohlásil, že je v pořádku. Nehodu podle něj způsobil prasklý závěs kola. Po vyproštění byl Novozélanďan převezen na rutinní prohlídku do zdravotního centra na okruhu. Z auta toho moc nezbylo, Hartleyho účast v kvalifikaci je tak velmi nejistá. Nechtěná přestávka trvala jedenáct minut. Po ní se Hamilton na nových měkkých gumách pokusil sesadit z trůnu Räikkönena, chyběla mu ale desetinka. V boxech Toro Rosso bránili mechanici televizním kameramanům v pohledu na Gaslyho auto. Francouz nejezdil a zjevně čekal na to, jak dopadne zkoumání příčiny karambolu jeho kolegy. Na druhý pokus dosáhl Hamilton výkonu 1:27,4 a dostal se do čela. Před red bully na páté místo se překvapivě posunul Leclerc. Po 40 minutách vedl Hamilton před Räikkönenem (+0,2), Vettelem (+0,4), Bottasem (+0,7), Leclerkem (+1,3), Verstappenem (+1,6) a Ricciardem (+1,7).
Z dvojice Ferrari byl tentokrát rychlejší Kimi Räikkönen
Následovalo poslední přezouvání na čerstvé softy a finální simulace kvalifikace. Räikkönen se zlepšil na 1:27,2, Bottas na něj ztrácel dvě desetiny. Iceman se namlsal a záhy se proboural pod 1:27. Stopky se zastavily na 1:26,8. Ani to ale nestačilo na Hamiltona, který zaznamenal 1:26,7. Vettel si stěžoval na bolesti šíje a k výměně už nezajel. Verstappen se dočasně dokonce propadl na osmou příčku, před ním figurovali Leclerc a Magnussen. „Možná vezou méně benzinu, ale vozy s motory Ferrari jsou fakt rychlá,“ uznal šéf Red Bullu Christian Horner.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama