Série DTM zavítala na italské pobřeží Jaderského moře, aby zde uspořádala své dva první noční závody. Historickou premiéru pod umělým osvětlením vyhrál skotský zástupce Mercedesu Di Resta.
Bývalý pilot formule 1 přijel do Misana na vítězné vlně (triumfoval v předcházejícím domácím závodu na Brands Hatch) a základ svému úspěchu položil již ve večerní kvalifikaci. Ta rozhodně nebyla žádnou přímořskou idylou.
Nad okruhem se v podvečer přehnala silná bouře a dvacetiminutovka určující postavení na startu sobotního závodu se nesla ve znamení hektického provozu mezi kapkami deště. Na jejím konci si první body na okruhu Marca Simoncelliho rozdělili Di Resta, Mortara a Rast.
„Vzhledem k padajícímu dešti a umělému osvětlení nevidíte dráhu, obzvlášť pokud někdo jede před vámi. Pro jezdce je to velmi náročné. Jak vidíte, potím se jako prase“, zahlásil úřadující šampion Rast, jenž se jako jediný dokázal vklínit mezi stříbrné šípy.
Před prvním nočním závodem se počasí přeci jen umoudřilo a trať začala rychle vysychat. Di Resta si po startu ubránil vedení, v patách mu však byl Paffett, který se protáhl kolem Mortary s Rastem.
Druhá relativní pozice vydržela Paffetovi pouze do osmého kola, kdy se vlastní chybou nevešel do osmé zatáčky. Když se pak vracel zpět na dráhu, dostal na mokrém povrchu smyk a kolidoval s kolegou Mortarou tak nešťastně, že si poškodil zavěšení.
Závod pod zakalenou noční oblohou tím pro vedoucího muže šampionátu skončil a na trať musel kvůli vyprošťovacím pracím safety car. Výjezd zpomalovacího vozu nenahrál do karet čtyřem jezdcům, kteří tou dobou stále neměli za sebou předepsanou zastávku v boxech - Juncadella, Farfus, Spengler a Zanardi.
Posledně jmenovaný, startující v barvách BMW jako hostující závodník, zamířil k mechanikům právě během žluté fáze. Vedení závodu mu však tuto zastávku neuznalo jako povinnou a Zanardi si musel návštěvu v boxech později zopakovat.
Po restartu ve stylu Indianapolis přišly další havárie. Mimo jiné odstoupili po vzájemné kolizi Rast, Green a Spengler. Závod opustil také Auer, roztočený Erikssonem. Po těchto strkanicích zůstalo opět několik vozů v nebezpečných pozicích kolem trati a následovalo další povolání safety caru a druhý restart.
Poté, co znovu zavlály zelené vlajky, si Eng s Di Restou dvakrát vyměnili pozice. Rakušan ve službách BMW však nabyté vedení neudržel - v závěrečných šesti kolech se propadl o rovných šest pozic a vítězství připadlo Di Restovi.
Přesto výsledková listina jedno překvapení přinesla. Nováček Frijns se dvě kola před koncem protlačil před druhého Mortaru a o jednu příčku tím zkrášlil svůj debut na stupních vítězů.
196656
Výsledky kvalifikace:
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
1:46.826
11
2.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
1:47.295
+00.469
10
3.
René RAST
Audi
Rosberg
1:47.401
+00.575
11
4.
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
1:47.434
+ 00.608
12
5.
Timo GLOCK
BMW
RMG
1:47.569
+00.743
9
6.
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
1:47.597
+00.771
11
7.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
1:47.603
+00.777
12
8.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
1:47.645
+00.819
12
9.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
1:47.654
+00.828
11
10.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
1:47.769
+00.943
11
11.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
1:47.850
+01.024
12
12.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
1:48.115
+01.289
12
13.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
1:48.303
+01.477
11
14.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
1:48.505
+01.679
11
15.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:48.550
+01.724
10
16.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
1:48.674
+01.848
11
17.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
1:49.383
+02.557
11
18.
Philipp ENG
BMW
RBM
1:49.631
+02.805
10
19.
Alessandro ZANARDI
BMW
BMW
1:50.571
+03.745
10
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Paul di RESTA
Mercedes-AMG
HWA
56:55.841
32
2.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
56:57.814
+1.973
32
3.
Edoardo MORTARA
Mercedes-AMG
HWA
56:57.985
+2.144
32
4.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
56:58.772
+2.931
32
5.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
56:59.504
+3.663
32
6.
Pascal WEHRLEIN
Mercedes-AMG
HWA
57:04.667
+8.826
32
7.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:09.465
+13.624
32
8.
Philipp ENG
BMW
RBM
57:10.231
+14.390
32
9.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
57:13.239
+17.398
32
10.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
57:17.288
+21.447
32
11.
Augusto FARFUS
BMW
RMG
57:27.324
+31.483
32
12.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
57:40.041
+44.200
32
13.
Alessandro ZANARDI
BMW
BMW
58:10.474
+1:14.633
32
14.
Daniel JUNCADELLA
Mercedes-AMG
HWA
49:04.979
-5 kol
27
-
René RAST
Audi
Rosberg
27:14.839
14
-
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
23:17.468
12
-
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
23:18.077
12
-
Lucas AUER
Mercedes-AMG
HWA
23:18.328
12
-
Gary PAFFETT
Mercedes-AMG
HWA
12:50.724
7
Průběžné pořadí šampionátu (13/20): 1. Paffett 177, 2. Di Resta 176, 3. Mortara 118, 4. Wittmann 112, 5. Auer 110, 6. Glock 107, 7. Wehrlein 92, 8. Eng 87, 9. Rast 78, 10. Juncadella 57...
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.