Ferrari se vzpamatovalo, mistr Hamilton se utnul |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ferrari se oklepalo ze včerejšího nezdaru a díky Leclerkovi vyhrálo závěrečný trénink. I proto, že Hamilton v rozhodující chvíli chyboval. Vzhledem k tomu, že kvalifikace a velká cena se pojedou za odlišných podmínek, však ne všechny týmy považovaly tento bod programu za klíčový. Začínalo se ještě za denního světla, a tak panoval pořádný pařák. Vzduch se rozpálil na 32 stupňů při vlhkosti 57 %, povrch dráhy měl ještě o osm stupňů více. Poznatky z pátku naznačovaly, že Ferrari je tady, navzdory novému nosu a podlaze svých vozů, pouze „třetí silou“. Prim zatím hrály Mercedes a Red Bull, a to jak v kvalifikační, tak závodní simulaci. Jako první se na trati objevili Magnussen a Norris. Instalační kola absolvovali všichni na měkkých pneumatikách. Po nich se vrátili zpět do boxů, odkud se nikomu moc nechtělo. Teprve po jedenácti minutách naskočil čas u Bottase – 1:40,92, ovšem na střední směsi. O 13 setin zpět byl Albon s měkkými gumami. Hamilton posunul laťku na 1:40,32 a Leclerc na 1:39,36, jenže s výhodou měkčího obutí. Pokud se ovšem dá věřit expertům Pirelli, že diference mezi měkkými a středními pneumatikami je dvanáct desetin sekundy na kolo, nevypadalo to s Ferrari zase tak zle. Vettel byl navíc v úvodním sektoru ještě rychlejší než jeho kolega, pak ale výrazně ztratil. S kuckajícím a kouřícím motorem se objevil u mechaniků Kvjat. Technikům Hondy tím samozřejmě žádnou radost neudělal. Vše totiž nasvědčovalo tomu, že půjde o podstatný problém. Na Singapur padá soumrak Trénink se blížil k polovině a po Verstappenovi ani vidu, ani slechu. Jako jediný zůstával bez změřeného výkonu. Ve 22. zatáčce nezvládl vůz Pérez. Po kontaktu s bariérou se sice s vyvráceným pravým zadním kolem dovlekl ke svým, jenže přitom trousil po trati trosky. Proto přišel ke slovu nejprve režim virtuálního safety caru a posléze byl trénink na šest minut zastaven. Mercedes po restartu přešel na měkké pneumatiky a okamžité demonstroval svoji převahu. Bottas se dostal na 1:39,16. Konečně se také ukázal Verstappen, na Fina mu nicméně chyběly dvě desetiny. Příliš to nešlo Albonovi, který se dlouho marně snažil proniknout do elitní desítky. V ní se naopak nacházely oba renaulty. O menší šok se postaral Leclerc, jenž dosáhl masivního zlepšení na 1:38,19. Hned po něm šel na to Hamilton. Ku všeobecnému úžasu se ale roztočil už v nájezdovém kole! Naštěstí nikoho a nic netrefil. Ostré kolo potom přerušil, když se mu údajně do cesty postavil Norris. Tak tohle se mistru světa moc nepovedlo… Repríza byla povedenější, zejména v prostředním úseku, jenže Leclerc odrazil také tento útok. Vettel nástup Scuderie umocnil třetím místem. Verstappen se naproti tomu propadl i za svého parťáka, který si ještě dopřál menší výlet do nouzového výjezdu.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama