Jen čtyři značky se polepšily |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Nové osobní vozy prodané v Evropě vloni vykázaly průměrné emise CO2 121,8 g/km. Je to o 1,3 gramu více než v předchozím roce. Automobilky se tak vzdálily cíli 95 g/km, za jehož nesplnění jim již letos hrozí sankce. Vyplývá to ze statistiky společnosti JATO Dynamics. Ke snížení došlo jen u čtyř značek z dvacítky největších. Jsou jimi Toyota (97,5 g/km), Citroën (106,4 g/km), Opel (124,9 g/km) a BMW (129 g/km). Opačný trend naopak nastal například u Renaultu (+3,4 g/km), Nissanu (+1,4 g/km), Volkswagenu (+2,0 g/km), Hyundaie (+2,0 g/km) nebo Audi (+2,6 g/km) „Průměrné emise elektrifikovaných automobilů dosáhly 63,2 g/km, tedy asi poloviční hodnoty než u konvenčních benzinových a naftových vozů. I přes zaznamenaný vzestup činil podíl elektromobilů na trhu pouze šest procent všech nových registrací, což nestačilo na to, aby došlo k zastavení negativního vývoje," uvedl globální analytik JATO Felipe Munoz. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama