Plnicích vodíkových stanic je pořád málo |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Většímu rozvoji vodíkového pohonu zatím brání mimo jiné i nedostatečná infrastruktura. V současnosti je po světě jen 432 plnicích stanic, z toho 330 veřejných. V Česku nefunguje momentálně ani jedna. Unipetrol chystá v rámci sítě Benziny tři v Praze, Litvínově a Brně. Další se zřejmě příští rok otevře v Ústí nad Labem vedle Setuzy, která vodík vyrábí, a v Řeži u Ústavu jaderného výzkumu. Přitom by u nás podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu mělo v roce 2030 jezdit až 90 000 aut na vodíkové články. Příkladem vozidla na vodíkový pohon je Toyota Mirai V Evropě je aktuálně v provozu 177 stanic. Prim hraje Německo – má jich 87 a dalších 43 přibude napřesrok. Druhá příčka patří Francii (26 plus 34 naplánovaných). V zemi galského kohouta se ovšem především zaměřují na tankování autobusů a flotil dodávkových vozů. V Asii se stanice koncentrují do Japonska 114), Jižní Koreje (33) a Číny (27, výhradně neveřejné). Nově do tohoto „klubu“ vstoupily také Malajsie a Saudská Arábie. V plenkách je vodík zatím v Severní Americe, ovšem s výjimkou Kalifornie (48). Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama