Prodej automobilů přešel do volného pádu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prodej nových osobních aut v České republice v březnu klesl o 36,3 procenta na 13 685 vozů. Za čtvrtletí šel dolů o 15,8 procenta na 50 194 vozidel. Oznámil to Svaz dovozců automobilů. Nejpoptávanější zůstala značka Škoda Auto s 20 038 registracemi, což znamená dvoupětinový podíl. Následují Volkswagen (4467), Hyundai (4408), Toyota (2124) a Kia (2074). Nejoblíbenějším modelem je nadále Škoda Octavia (6083). Na dalších příčkách se umístily Fabia (4032), Scala (2053), Karoq (2034) a Hyundai i30 (1966). Nejžádanější třídou jsou SUV s podílem téměř 34 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 65,8 procenta před naftou s 29,3 procenta. Ještě výrazněji krize dolehla na odbyt lehkých užitkových vozidel. V prvním čtvrtletí se propadl o 27,4 procenta na 3650 aut. Zdroj: ČTK Komentáře ke článku
|
Reklama