Optimalizace proudění vzduchu prodlouží dojezd |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Aerodynamika je především u automobilů s výhradně elektrickým pohonem klíčem k delšímu dojezdu. Audi e-tron S dosahuje velmi nízké hodnoty součinitele odporu vzduchu cx = 0,28. Podílí se na tom řada dílčích řešení. Jedním z nich je optimalizované proudění vzduchu kolem předních kol. Na přídi jsou umístěny otvory, z nichž je vzduch veden speciálními kanály do podběhů. Tím je zajištěno dokonalé obtékání kol a bočních ploch karoserie. Optimalizované proudění vzduchu v konečném důsledku prodlužuje dojezd vozu Stejnému účelu slouží průduchy v lemech podběhů. Na jejich okrajích jsou umístěny úzké horizontální lamely, které usměrňují proudící vzduch tak, aby obklopoval rušivé turbulence a tím je „zapouzdřil“. Výsledkem je „čistý“ aerodynamický stín podél bočních stěn vozidla s nižšími ztrátami. Vyladěn byl rovněž design dvacetipalcových ráfků kol společně s tvarem a povrchem bočnic pneumatik. Zdroj: Audi Komentáře ke článku
|
Reklama