Ferrari dokončilo svůj simulátor |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Navzdory celosvětově těžké ekonomické situaci dokončují týmy F1 investice do své konkurenceschopnosti, které nastartovaly ještě před pandemií a zavedením rozpočtového stropu. Jedním z nich je Ferrari, kterého jezdci a inženýři budou mít v dohledné době výhodu nového simulátoru. Veškerý hardware je již na svém místě a připraven k provozu. V nejbližších týdnech bude mnoho úsilí vloženo do kalibrace, ale už v září má simulátor pomáhat i s vývojem vozu Ferrari pro sezonu 2022, který zatím existuje pouze ve virtuální podobě. Simulátor je umístěn v budově mezi hlavním sídlem Gestione Sportiva a testovacím okruhem Fiorano. Novinka napodobuje prostředí skutečné trati v plném rozsahu 360° a podle tvrzení Ferrari má rychlejší odezvu a větší průtok dat než cokoliv, co dnes nabízejí prodejci podobných zařízení. Simulátor v Maranellu je přitom výsledkem spolupráce Ferrari s britskou společností Dynisma, které šéfuje bývalý inženýr Ferrari, Ashley Warne. "Celý projekt zabral dva roky a teď simulátor budeme konečně moci použít při práci na projektu 674, což je (dočasné) jméno vozu, který vyvíjíme podle technických pravidel platných od roku 2022," řekl Gianmaria Fulgenzi, jenž je u Ferrari šéfem dodavatelského řetězce. "Simulace a digitální technologie budou v budoucnu hrát ještě větší roli ve vývoji vozu F1 a my ve Ferrari věříme, že jsme si vybrali to nejlepší a že díky tomuto novému nástroji provedeme v této oblasti generační skok." Kvalitní simulace dá Ferrari vývojovou výhodu hlavně v době, kdy nový vůz ještě fyzicky neexistuje, ale virtuálně už ano. Foto: Ferrari Není třeba připomínat, že o vysoké prioritě vývoje vozu pro rok 2022 Ferrari mluví od začátku roku 2020 a cokoli jiného než zisk mistrovského titulu jezdcem Ferrari se bude počítat jako prohra. Zdroj: f1i, úvodní foto: Ferrari Zdroj: f1i Komentáře ke článku
|
Reklama