Devadesát minut dostaly týmy na přípravu vozů na kvalifikaci a závod IndyCar na krátkém oválu World Wide Technology Raceway u města Madison, které leží na předměstí známé metropole St. Louis. Kromě relativního nedostatku času se týmy musely potýkat hned s několika výzvami. Předně Firestone do St. Louis přivezl upravenou směs pneumatik, takže v úvodu většina pilotů zajížděla dlouhé stinty, aby si vyzkoušeli, jak se bude směs chovat ke konci své životnosti.
Druhá „specialitka“ pramení z formátu závodního víkendu, kdy je celý program smrsknutý do jediného dne. Zatímco normálně mohou týmy po kvalifikaci na vozech pracovat a tedy přenastavit je ze speciálního režimu určeného jen pro kvalifikaci do závodního, teď to není možné.
Nejlepší čas zajel Josef Newgarden, který patří mezi pětici jezdců, která může ještě reálně pomýšlet na zisk titulu. Krom něho jde také o Paloua (17. čas v tréninku), O´Warda (10.), Dixona (5.) a Ericssona (6.).
Za Newgardenem skončil jeho stájový kolega McLaughlin. Ačkoliv je vícenásobným šampionem australských Supercars, McLaughlin překvapivě předvádí zatím lepší výkony na oválech a z toho v Texasu má na kontě stříbrnou příčku, jeho nejlepší výsledek v IndyCar.
Hunter-Reay, u něhož už s pravděpodobností hraničící s jistotou jde o poslední sezonu u týmu Andretti Autosport, byl v tréninku třetí. Následovali jej Rahal a zmíněný Dixon.
Kdo naopak v tréninku marně hledal rychlost, byli piloti týmů Eda Carpentera a A.J. Foyta. Sám Carpenter byl na úvod závodního víkendu nejpomalejší.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
00:25,1715
54
2.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
00:25,3280
+ 0.156
67
3.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
00:25,3462
+ 0.174
41
4.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:25,3560
+ 0.184
62
5.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,3574
+ 0.185
48
6.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,3674
+ 0.195
67
7.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:25,4004
+ 0.228
58
8.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
00:25,4628
+ 0.291
52
9.
James Hinchcliffe
Andretti Steinbrenner
Honda
00:25,4632
+ 0.291
50
10.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
00:25,4667
+ 0.295
51
11.
Romain Grosjean
Dale Coyne Racing
Honda
00:25,4801
+ 0.308
72
12.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
00:25,4968
+ 0.325
50
13.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
00:25,5141
+ 0.342
63
14.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
00:25,5145
+ 0.343
51
15.
Ed Jones
Dale Coyne Racing
Honda
00:25,5550
+ 0.383
57
16.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
00:25,5591
+ 0.387
82
17.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,5818
+ 0.410
65
18.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:25,6160
+ 0.444
45
19.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
00:25,6844
+ 0.512
61
20.
Tony Kanaan
Chip Ganassi Racing
Honda
00:25,7647
+ 0.593
55
21.
Sébastien Bourdais
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:25,8194
+ 0.647
87
22.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:25,8498
+ 0.678
53
23.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
00:25,8810
+ 0.709
62
24.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
00:25,9922
+ 0.820
60
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.