Newgarden nejrychlejší, kvalifikace přeložena na neděli |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počasí pořádně potrápilo pořadatele závodu IndyCar Series na oválu v St. Louis. Přes trať se v sobotu proháněly silné bouřky, které výrazně narušily program. Odjet se podařilo jediný trénink, a to ještě až v pozdních večerních hodinách. To ale až takový problém v St. Louis nebyl, protože se zde v minulých letech závodilo v noci pod umělým osvětlením. Kvalifikace ale byla posunuta na neděli, konkrétně se pojede v 17. hodin našeho času. A bez problémů se neobešel ani samotný trénink, který byl ukončen předčasně kvůli velké nehodě McLaughlina, Powera a Ericssona. Nepřekvapivě byl nejrychlejším Josef Newgarden, vítěz posledních tří závodů na této trati. Jako jediný stlačil čas pod hranici 25 sekund na kolo, což také znamenalo, že jako jediný obkroužil 1,25 míle dlouhý ovál průměrnou rychlostí přes 180 mil/h (289,7 km/h). Dařilo se ale i jeho stájovým kolegům. Druhý nejrychlejší byl totiž Scott McLaughlin, který na Newgardena ztratil necelou setinu. Will Power pak zajel čtvrtý čas. Mezi ně se vměstnal Takuma Sató. Paradoxně všichni tři piloti byli v závěru tréninku zapleteni ve dvou incidentech, které si vyžádaly přerušení, v druhém případě dokonce předčasné ukončení tréninku. Nejprve zhruba 10 minut před koncem Sató vyjel z ideální stopy a lehce se otřel o zeď, na což IndyCar reagovala žlutými vlajkami. Když se jezdci vrátili na trať, měl velké problémy McLaughlin. Ten nechal trochu vzpomenout na hrozivou nehodu Alexe Zanardiho v Německu v roce 2001, protože dostal hodiny na pit lane při vyjíždění z boxů. Naštěstí zůstal na samém kraji dráhy na obrubníku a Power, který se k místu první blížil, strhnul vůz a dokázal se mu vyhnout. Znamenalo to ale, že skončí ve zdi, odkud se odrazil zpátky přímo do cesty Ericssonovi, který už neměl, jak by vzájemné srážce zabránil. Oba piloti ale naštěstí z poškozených vozů vystoupili nezraněni. Power však neskrýval frustraci. „Viděl jsem, jak nějaký pitomec dostal dole na výjezdu z boxu hodiny, naneštěstí jsem musel jít nahoru a skončil jsem ve zdi. Rozbil jsem si auto, narazili do mě, takže jsem opravdu vytočený,“ řekl po propuštění z lékařského centra na okruhu a těžko říct, jestli věděl, že při tom mluví o stájovém kolegovi. Ten se za způsobení nehody omluvil. „Byla to moje chyba, moc se omlouvám Marcusovi a týmu kolem vozu číslo 8 a Willově týmu kolem vozu číslo 12. Tlačil jsem na to v out lapu na nové sadě měkkých pneumatik, moc jsem najel na vnitřek a vyjel jsem z dráhy. Musela tam být ještě voda nebo něco,“ uvedl McLaughlin.
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai Komentáře ke článku
|
Reklama