První volný trénink na Velkou cenu Las Vegas skončil nejrychlejším časem Leclerca. Výsledky úvodních jízd ale není možné považovat za reprezentativní. Kvůli problémům s víkem kanálu se totiž jezdilo pouze osm minut místo původní plánované hodiny. Zmíněná závada na dráze navíc způsobila poškození vozů u Sainze i Ocona.
Čtvrteční večer (pro české fanoušky pátek ráno) přinesl v USA dlouho očekávaný okamžik. Ve 20:30 hodin totiž odstartovala úvodním volným tréninkem historicky první Velká cena Las Vegas. Piloty přivítaly ve městě hazardu chladné teploty a dalo se očekávat, že tyto podmínky budou panovat po celý víkend.
První trénink byl pro jezdce výletem do absolutního neznáma. Při něm se museli mít na pozoru. Dějištěm nové velké ceny je totiž rychlý městský okruh, kde to do zdi není daleko. Velkou výzvu měl představovat rovněž nový asfalt. Předpokládalo se totiž, že zejména v úvodu nebude mít dráha velkou přilnavost. Jezdci ovšem počítali s tím, že se její stav bude každým kolem vyvíjet, což se projeví i měnící se přilnavostí.
Hned v úvodních minutách se piloti začali vydávat na trať. Řada monopostů vyrazila do akce se speciálně upraveným zbarvením. Bottas musel hned v prvních metrech po výjezdů z boxů se svým autem zápasit, což potvrzovalo obavy z nízké přilnavosti.
V akci jsme v úvodních minutách viděli různé směsi pneumatik. Své zastoupení měly v tu chvíli v akci měkká, střední i tvrdá sada. V prvních pěti minutách vyjeli všichni s výjimkou Sargeanta a Alonsa, kteří zatím postávali v boxech a vyčkávali.
262278
Piloti se zatím s novou tratí moc neseznámili. Foto: Red Bull
Neuběhlo ještě ani deset minut a trénink už byl přerušen. Na dráze zůstal stát Sainz. Nebylo jasné, co přesně se Španělovi přihodilo. Zdálo se, že jde o technickou závadu, nikoli o nehodu.
Zatímco Sainz se nacházel v úzkých, Leclerc vévodil výsledkové listině. Monačan měl na kontě čas 1:40,909. Za ním následovala dvojice jezdců stáje Haas Hülkenberg a Magnussen. Verstappenovi zatím patřila čtvrtá pozice. Bylo ale třeba podotknout, že pilot Red Bullu začínal na střední směsi pneumatik.
Sainzovy potíže nakonec způsobily předčasný konec tréninku. Ukázalo se totiž, že Španělovi zhasl motor až po velké ráně ze spodní části vozu. Vzápětí FIA oznámila, že se uvolnilo víko jednoho z kanálů. Konkrétně došlo k selhání betonového rámu kanálu. Musely tak být zkontrolovány i všechny další kanály a došlo k předčasnému ukončení tréninku.
Vítězem tréninku se tak stal Leclerc před Hülkenbergem a Magnussenem. Vzhledem k délce úvodního tréninku a rozdílům v sadách pneumatik ale nelze jeho výsledky považovat za reprezentativní.
Uvolněné víko kanálu nezavařilo jenom Sainzovi. Vůz si poškodil také Ocon, který dokonce bude muset měnit šasi.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:40,909
4
2.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:43,446
+ 2.537
4
3.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:44,261
+ 3.352
4
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull PT
1:44,397
+ 3.488
4
5.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:45,365
+ 4.456
5
6.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:45,497
+ 4.588
4
7.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:45,824
+ 4.915
4
8.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull PT
1:45,908
+ 4.999
5
9.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull PT
1:46,793
+ 5.884
4
10.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:47,147
+ 6.238
5
11.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:48,253
+ 7.344
5
12.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:48,513
+ 7.604
4
13.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull PT
1:48,650
+ 7.741
4
14.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:48,822
+ 7.913
5
15.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:48,947
+ 8.038
3
16.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
2
17.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
2
18.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
2
19.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
2
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
2
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.