clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Televizní sledovanost formule 1 je v Evropě povzbudivá

vydal: Petr Kříž
zveřejněno: 24.4.2007, 20:05

počet komentářů: 0


Míra sledovanosti formule 1 na televizních obrazovkách je v evropských zemích tzv. "velké pětky" viz Francie, Španělska, Německa, Itálie a Velké Británie obecně velmi povzbudivá.

A to i přes to, že se první dva závody sezony přenášely živě v Evropě nepopulárních vysílacích časech. Netradičně pěkné počasí panující v severní Evropě během víkendu bahrajnské Grand Prix mělo negativní vliv na sledovanost v Německu, Francii a Velké Británii. Kvalifikace přitáhla k obrazovkám množství diváků tak, jako tomu bylo vloni, což je dalším důkazem zábavnosti stávajícího kvalifikačního formátu a jeho přijetí diváky.

Ve Francii diváci stanice TF1 zaznamenali pomalý start do sezony při zahajovací Velké ceně Austrálie. Změněný čas startu závodu znamená, že možné srovnání lze učinit s rokem 2005. V takovém případě se počet diváků navýšil. Počet diváků Velké ceny Malajsie se dostal k 2.5 miliónům již řetí rok po sobě. Průměrný počet diváků prvních třech závodů v Austrálii, Malajsii a Bahrajnu zaznamenal nárůst o 38 %. I když sledovanost závodu v Bahrajnu poklesla, přesto jeho podíl sledovanosti prvních třech závodů činí 31 %.

Ve Španělsku je meziroční míra sledovanosti televizní stanice Tele5 u všech tří závodů rostoucí. Závod v Bahrajnu překvapivě sledovalo v průměru 5.2 miliónů diváků (4.2 miliónů v roce 2006), při špičce pak 6.7 miliónů diváků (5.6 miliónů v roce 2006). Tento počet znamená podíl 57 %.

V Německu, jak se předpokládalo, diváků formule 1 oproti loňskému roku ubylo. Rok 2006 byl ale v Německu jedním z těch silných let. Z pohledu stanice RTL dosáhl závod v Malajsii nejvyšší míry sledovanosti ze všech programů toho dne, dokonce i mezi programy hlavního vysílacího času.

Pozornost bahrajnské Grand Prix utrpěla následkem výjimečně pěkného počasí v Německu. Počet diváků u televizních obrazovek napříč všemi kanály byl v neděli odpoledne 13 miliónů. Vloni to bylo ve stejnou dobu 20 miliónů. Přestože čísla ukazují jednoznačný pokles, podíl zůstal skoro nezměněn. V reálu, pokud uvažujeme podíl všech tří závodů, jde oproti loňsku o 10procentní pokles pro první dva závody a pouze 2procentní pokles závodu v Bahrajnu, a to i přes dřívější start Velké ceny Austrálie a absenci Michaela Schumachera.

Ve Velké Británii začala sezona 2007 nabývat na síle od doby, kdy diváci objevili skutečný potenciál Lewise Hamiltona. Sledovanost Grand Prix Malajsie narostla oproti roku 2006 o 27 %. Kvůli dobrému počasí čísla během závodu v Bahrajnu trochu poklesla. I tak ale 39procetní podíl závodu znamená 8procentní navýšení oproti loňskému roku. Večerní shrnutí toho nejdůležitějšího ze závodu sledoval 1 milión diváků. Rok před tím to bylo 400.000 diváků.

V Itálii se meziroční nárůst počtu diváků formule 1 stal hlavním rysem sledovanosti televize RAI. Rok 2007 není žádnou výjimkou, protože každý závod zatím dosáhl vyšší sledovanosti než tomu bylo vloni. Australská Grand Prix přilákala nebývalých 72% všech diváků, kteří měli tou dobou zapnuté televizory. Při Grand Prix Malajsie to bylo 61 %, což představuje 5.8 miliónů diváků, o celý 1 milión více než v roce 2006. Druhé vítězství Ferrari v sezoně během závodu v Bahrajnu sledovalo 11.1 miliónů televizních diváků. Jde o vyšší sledovanost než jakou měl jakýkoliv závod loňského ročníku včetně finále během Velké ceny Brazílie.

Zdroj: Sportbusiness

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Výsledky televizní sledovanosti F1 ukazují výrazný nárůst - 20.6.2007

Reklama