Týmy založily skupinu, která má zlepšit předjíždění |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Kříž počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Týmy formule 1 založily pracovní skupinu, která má za úkol zlepšit předjíždění (Overtaking Working Group - OWG). Jsou také blízko ustavení plánu, jenž by se zabýval konstrukcí vozů, která by předjíždění měla napomáhat. OWG předsedají technický ředitel McLarenu, Paddy Lowe, ředitel oddělení techniky Renaultu, Pat Symonds a poradce Ferrari, Rory Byrne. Skupině asistuje aerodynamik formule 1 Jean-Claude Migeot, který provádí činnosti v aerodynamickém tunelu. Během Velké ceny Maďarska se OWG sešla, aby celou záležitost zhodnotila. Zároveň se týmy shodly na konstrukci nového difuzoru, který by měl být představen v roce 2009. Konstrukce byla schválena a následovaly poměrně rozsáhlé zkoušky v aerodynamickém tunelu během června a července. Dalším cílem OWG bude výběr návrhu zadního přítlačného křídla. OWG se shodla na tom, že bude obtížné poskytnout aerodynamickou výhodu vozu, který předjíždí. Doufá ale, že bude s to snížit negativní dopad, se kterým se předjíždějící vůz musí vypořádat. Jednou z možností jak tento efektem minimalizovat je měnící se přední křídlo, které by se v době jízdy za jiným vozem mohlo prodloužit. OWG by ráda uvedla přepracovaná pravidla týkající se aerodynamiky od roku 2010. Vozy by tak přišly o prvky, kterými jsou klapky, komínky, křidélka a další okřídlí. Zdroj: Autosport Komentáře ke článku
|
Reklama