Scott Dixon se stal trojnásobným šampionem IndyCar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Scott Dixon se v kalifornské Fontaně dočkal třetího titulu v IZOD IndyCar Series. Šance pro jeho jediného rivala Hélia Castronevese se rozplynuly pětadvacet kol před koncem, když musel do boxů s poškozeným křídlem a vrátil se se ztrátou jednoho kola. Nicméně i kdyby Castroneves vyhrál, páté místo by Dixonovi k titulu stačilo. Závod vyhrál Castronevesův stájový kolega Will Power, paradoxně poté, co třikrát za sebou prohrál titul v posledním závodě sezóny. MAVTV 500 - Auto Club Speedway První polovina závodu se vyvíjela spíše ve prospěch Castronevese. Rychle se mu podařilo probojovat se na přední příčky, zatímco Dixon se pohyboval až ve druhé desítce. To se změnilo až po druhých pit stopech uspíšených první žlutou fází. Tu způsobila chyba Saavedry, který ztratil kontrolu na vozem. Vyhýbající se Pippa Mann také skončila ve zdi.
Dixon při pit stopech získal šest příček a posunul se ze 12. na 6. místo. Castroneves po restartu převzal vedení a zajistil si jeden bonusový bod. O vedení s ním bojovali Bourdais, Hunter-Reay a také nováček Muňoz nabuzený vítězstvím v závodě Indy Lights. Muňoz závodil velmi agresivně po vnitřku, a v 101. kole ztratil kontrolu a tvrdě vrazil do zdi. Konec slibně rozjetého závodu pro Muňoze: Restart proběhl v 109. kole, ale jen o dvě kola později přišla největší nehoda večera. Wilson ztratil kontrolu nad vozem, což vedlo k řetězové nehodě šesti vozů. Vyhýbající se Newgarden a Servia spolu kolidovali, do boku Wilsonova vozu narazil Vautier, trosky zasáhly vůz Jamese Jakese a do nehody se přimotala také Simona de Silvestro.
Nejhůře dopadl Justin Wilson, kterého dlouho z vozu vyprošťoval Holmatro Safety Team. Ale do nemocnice jej přepravila sanitka a Wilson byl při vědomí. Podle informací od jeho bratra Stefana má zlomenou pánev. O jeho zdravotním stavu budeme informovat.
Tým Penske využil dlouhé žluté fáze, aby Powerovi vyměnil poškozené hledí přilby. Restart přišel až v 126. kole, Castroneves po celou fázi za zpomalovacím vozem vedl závod a sbíral cenná kola ve vedení závodu, za což mohl získat dva bonusové body. Jako raketa vypálil Alex Tagliani a propracoval se až na druhou příčku. Castronevesovi se v tomto stintu nedařilo, začal se rychle propadat. Vedení převzal Power, ale za ním už číhal Dixon. Těžká havárie, která přivodila zranění Justina Wilsona: Tým Penske mohl provést úpravy na Castronevesově voze až v 152. kole při pit stopu, propad se zastavil a Castroneves jezdil čtvrtý za Powerem, Dixonem a Taglianim. Jeho ztrátu smazal v 189. kole Allmendinger, když se přidal k jezdcům, kteří ztratili kontrolu nad vozem a skončili ve zdi. Ovšem pro Dixona v ten nejideálnější moment, zrovna v momentě, kdy se pohyboval po pit lane. Takže se díky tomu Novozélanďan dostal do vedení, ale závodilo se jen 10 kol, to kontrolu nad vozem ztratil Tagliani.
Castroneves se po restartu v 215. kole rychle probojoval na první místo, které se mu snažil vzít Dixonův stájový kolega Kimball. Castroneves buď o Kimballa zavadil, nebo selhalo zavěšení předního křídla, ale Brazilec musel do boxů a v podstatě ztratil šanci na titul.
Sice v 229. kole skončil ve zdi Bourdais, jenže opět v pro Dixona ve chvíli, kdy byl na pit lane, motor jeho vozu se totiž začal pomalu přehřívat. Ale díky vyvěšení žlutých vlajek se Dixon stihnul vrátit ve stejném kole jako lídr závodu.
Do boxů pro nové pneumatiky zamířila většina jezdců, jenže protože Kimball a Hildebrand zůstali na trati, nedostal se Castroneves do stejného kola jako lídr závodu. Restart přišel v 236. kole a v tom samém kole se na vozech obou jezdců, kteří při poslední neutralizaci nestavěli, objevily poruchy. Hildebrand zůstal stát na dráze, Kimball dojel s kouřícím motorem do boxů.
Dixon několikrát zamířil do boxů, protože tým se bál přehřívajícího se motoru a využil neutralizace k čištění chladiče. Castronevese se už nemusel obávat. Souboj o vítězství se zúžil na čtveřici Power, Kanaan, Carpenter a Hinchcliffe. Power svým rivalům při restartu odskočil a v klidu si dojel pro své druhé vítězství na oválu v kariéře a první plnohodnotné (předtím vyhrál akorát v roce 2011 jeden ze dvou „krátkých“ závodů v Texasu). Ještě před dvěma závody to přitom vypadalo, že Power neskončí ani v první desítce šampionátu, ale po dvou vítězstvích v řadě se posunul na čtvrté místo. Sestřih kolizí: Kimballovo vypadnutí rozhodlo šampionát výrobců motorů pro Chevrolet, protože vítěz závodu v Mid-Ohiu byl posledním pilotem s Hondou, který pro ni mohl získat body do šampionátu (počítá se nejlepší umístění vozu, který nepoužil více motorů v rámci jedné sezóny, než je povoleno). Chevrolet tak tento titul obhájil, ale na rozdíl od loňské sezóny získal mistrovský titul jezdec využívající motor od Hondy. Tým Chipa Ganassiho se tak s japonským výrobcem rozloučil nejlepším možným způsobem.
Zdroj: Formule.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama