clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Motor Mercedesu prolomil magickou hranici

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 21.9.2017, 18:00

počet komentářů: 0


Ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains Andy Cowell se pochlubil prolomením magické hranice. Nejnovější verze motoru pro F1 již na dynamometru využívá více energie z paliva, než vyplýtvá. Pro srovnání, běžný atmosférický spalovací motor měl tepelnou efektivitu na úrovni 30 procent, motor Mercedesu z roku 2014 kolem 44 procent a obří kontejnerové přepravní lodě, mistři v tomto oboru, překračují šedesátiprocentní efektivitu proměňování chemické energie uložené v palivu na tepelnou a té na pohybovou.

Efektivní spalování paliva je v F1 mimořádně důležité od roku 2014, kdy vstoupilo v platnost omezení jeho průtoku  na 100 kilogramů za hodinu. Kromě toho se do nádrží vozů vejde pouze 105 kilogramů paliva, velká cena je zpravidla delší než 300 kilometrů a tankování během závodu je zakázáno.

"V éře motorů V8 měly atmosférické motory 29% tepelnou účinnost, ale výkon těch současných měly naposledy jednotky V10 v roce 2005 a ty za hodinu sežraly 194 kilogramů paliva. Dosáhnout stejný výkon při polovičním průtoku paliva je skutečně úžasné!

Tři a půl roku po prvním závodu dosáhla pohonná jednotka Mercedes-AMG F1 na dynamometru v Brixworthu účinnosti přeměňování energie vyšší než padesát procent. Jinými slovy, více energie se mění na výkon než vyplýtvá. Je to velký milník pro hybridní motory, obzvláště v závodním provedení. V porovnání s rokem 2014 je tato pohonná jednotka při stejné spotřebě paliva o 109 koňských sil výkonnější
," napsal Andy Cowell pro oficiální web F1.

Mercedes také oznámil, že jeho luxusní sportovní vůz Project ONE bude mít motor podobný tomu používanému v F1 a s tepelnou účinností kolem 40 procent.

 

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari má v kvalifikaci více výkonu, přiznává Mercedes - 20.5.2018
Tři motory nejsou "nová věda" - 25.1.2018
Mercedes vyrobí desítky motorů... - 18.1.2018
Motor Mercedesu je téměř celý nový - 9.1.2018
Mercedes se již blíží k hranici 1000 koňských sil - 20.12.2017

Reklama