clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Počet předjížděcích manévrů klesl o polovinu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 5.12.2017, 18:15

počet komentářů: 0


Kdo tvrdil, že návrat k silnější aerodynamice nebude mít velký vliv na předjíždění, se evidentně mýlil a teď už je to i černé na bílém. Statistici zjistili, že počet úspěšných předjížděcích manévrů meziročně klesl o téměř 50 %. Rok 2016 s 866 předjetími byl rekordní, alespoň od počátku 80. let, kdy se tato statistika začala sledovat. V roce 2017 jsme mohli vidět 435 předjetí, což je nejméně od roku 2009, kdy se ještě nepoužívalo DRS a v kalendáři bylo pouze 17 závodů. Co k tomu řekl nový ředitel sportovních záležitostí F1 Ross Brawn?

"Náš aerodynamický program (v bývalém tunelu Manoru) právě nabírá na obrátkách a pracujeme na programu vývoje tratí. Některé okruhy jsme již v téhle věci oslovili," prozradil Brawn.

"Začali jsme hledat v archivech. Ve kterém období se nejvíce předjíždělo? Předjíždí se na některých tratích více než jinde? Dá se udělat statistická analýza, ale pozor, předjíždění není zárukou dobrého závodění. Musíte se zamyslet, co to vlastně je dobré závodění . Je to souboj dvou vozů. To znamená, že ten vpředu může zůstat vpředu, ale diváci uvidí dobrý závod. Je to tedy o něco složitější než jen počítání předjetí, nejde pouze o počet předjížděcích manévrů.

Například když máte vlásenku na úzké trati, tak to není nejlepší. Pokud máte vlásenku a trať je široká a je několik možností, jak jí projet, tak se otevírají možnosti. Například v Austinu máme, podle mě, takovou dobrou sérii zatáček. V nájezdu do jedné zaútočíte, soupeře přinutíte jet následující zatáčky defenzivními liniemi a nakonec se můžete dostat na to správné místo. Hledáme něco takového. Důležitý je i povrch asfaltu, protože od něj závisí degradace. rozumná míra opotřebení pneumatik může závodění pomoci, protože vytváří rozdíly v rychlostech vozů."

Zdroj: motorsport, autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Brawn si nechal poradit od IndyCar - 17.9.2018
Takto má v roce 2021 vypadat vůz F1 - 13.9.2018
Revoluce se konat nebude - 24.8.2018
Formule 1 už příští rok vyzkouší rozpočtový strop - 23.8.2018
Sobotní závod ani dvanáctiválce nejsou na pořadu dne - 18.8.2018

Reklama